بین الملل

نائب‌رئیس سامسونگ محکوم شد/ سقوط سنگین سهام شرکت

سهام سامسونگ پس از اینکه دادگاه کره‌جنوبی جی وای لی، نایب‌رئیس این شرکت را به جرم دریافت رشوه به ۲.۵ سال زندان محکوم کرد، با سقوط سنگینی روبرو شد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، سهام سامسونگ پس از اینکه دادگاه کره‌جنوبی جی وای لی، نایب‌رئیس ۵۲ ساله این شرکت را به جرم دریافت رشوه به ۲.۵ سال زندان محکوم کرد، با سقوط سنگینی روبرو شد.

سهام سامسونگ الکترونیکس، سنگین‌وزن صنعت کره‌جنوبی در معاملات روز دوشنبه بیش از ۴ درصد سقوط کرد اما در ادامه توانست سقوط خود را به ۳.۷۵ درصد کاهش دهد. سهام زیرمجموعه‌های این شرکت، سامسونگ سی‌اندتی، ۷.۷۹ درصد سقوط کرد در حالی که صنایع سنگین سامسونگ با سقوط ۳.۳۱ درصدی روبرو شد.

طبق گزارش رویترز دادگاه عالی کره‌جنوبی آقای لی را در مورد اتهامات دریافت رشوه، اختلاس و پنهان کردن اعمال خلافکارانه، متهم شناخت.

به این ترتیب آقای لی در حالی از تصمیم‌گیری‌های مهم سامسونگ کنار گذاشته خواهد شد که در تلاش بود کنترل شرکت را به دست بگیرد. طبق رأی دادگاه او نمی‌تواند روند انتقال ارث پدری خود را که در ماه اکتبر از دنیا رفته نظارت کند. این روند در به دست آوردن کنترل سامسونگ بسیار حیاتی خواهد بود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا