صنعت، معدن، تجارت

چین، تنها اقتصاد بزرگ جهان که در طول بحران کرونا رشد کرد

اقتصاد چین طی سال گذشته میلادی با وجود تأثیرات ناشی از همه گیری ویروس کرونا ۲.۳ درصد رشد کرد. بهبود اقتصادی کشور در سه ماه آخر سال ۲۰۲۰ شتاب گرفت و به سطح قبل از بحران بازگشت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، اقتصاد چین طی سال گذشته میلادی با وجود تأثیرات ناشی از همه گیری ویروس کرونا ۲.۳ درصد رشد کرد. بهبود اقتصادی کشور در سه ماه آخر سال ۲۰۲۰ شتاب گرفت و به سطح قبل از بحران بازگشت.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

بر اساس داده های رسمی اداره آمار ملی چین که روز دوشنبه منتشر شد، در یک چرخش چشمگیر از ابتدای سال ۲۰۲۰ یعنی زمانی که بحران کرونا دومین اقتصاد بزرگ جهان را وارد شوک کرد، تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه آخر این سال ۶.۵ درصد در مقایسه با سال قبل جهش کرد.

این رشد اقتصادی حتی بالاتر از سه ماهه آخر قبل از شیوع این بیماری همه گیر است یعنی زمانی که اقتصاد چین شش درصد رشد کرده بود.

طبق اعلام اداره آمار ملی چین، تولید ناخالص داخلی این کشور سال گذشته به ۱۰۱.۶ تریلیون یوان (۱۵.۷ تریلیون دلار) رسید.

اگرچه نرخ رشد سالانه این کشور کمترین میزان از زمان پایان انقلاب فرهنگی در سال ۱۹۷۶ بود اما هنوز هم از آنچه بیشتر تحلیلگران پیش بینی کرده بودند، بهتر است.

این امر همچنین چین را به تنها اقتصاد بزرگ تبدیل می کند که توانسته در سال ۲۰۲۰ کوچک شدن اقتصاد خود جلوگیری کند در حالی که اکثر کشورها هنوز برای غلبه بر تأثیر اقتصادی بحران کرونا در تلاش هستند.

اقتصاد چین پس از انقباض تاریخی ۶.۸ درصدی در ابتدای سال ۲۰۲۰، در سه ماهه دوم دوباره به رشد بازگشت. با شروع کار کارخانه ها، تولید ناخالص داخلی چین در دوره آوریل-ژوئن ۳.۲ درصد و در سه ماه بعدی ۴.۹ درصد افزایش یافت.

بهبود سریع وضعیت اقتصاد چین با پویایی مثبت در بخش صنعت و تجارت تامین شد اما مصرف داخلی، یکی از عوامل اصلی اقتصادی این کشور، هنوز یک نقطه ضعف محسوب می شود.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا