بورسبورس اوراق

مثبت شدن شاخص بورس در معاملات امروز

شاخص بورس در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه به رشد ۳۸۵ واحدی قناعت کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه تعداد ۱۱میلیارد و ۱۶۹میلیون سهم و حق‌تقدم به‌‌ارزش ۹هزار و ۸۳۷میلیارد تومان در یک میلیون و ۱۴۴هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۳۸۵واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۱۵۰هزار و ۶۱۰واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر رشد دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و معدنی و صنعتی گل گهر شد و در مقابل نمادهای معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی نوری و فولاد خراسان با افت خود مانع رشد بیشتر شاخص بورس شدند.

در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۲ میلیارد و ۳۵۳میلیون ورقه به‌ارزش ۵هزار و ۲۵۸میلیارد تومان در ۴۸۵هزار نوبت، آیفکس ۹۴واحد ارشد کرد و در ارتفاع ۱۷هزار و ۵۳۰واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پلیمر آریا ساسول، سنگ آهن گهر زمین و بیمه پاسارگاد شد و در مقابل نمادهای معاملاتی پتروشیمی مارون، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و بیمه کوثر بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا