بین الملل

خروج بانک مرکزی فرانسه از سرمایه‌گذاری در حوزه سوخت‌های فسیلی

بانک مرکزی فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: به عنوان بخشی از گردش خود به سوی سرمایه‌های دوست‌دار محیط زیست، تا سال ۲۰۲۴ از سرمایه‌گذاری در حوزه زغال‌سنگ خارج می‌شود.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، بانک مرکزی فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد به عنوان بخشی از گردش خود به سوی سرمایه‌های دوست‌دار محیط زیست، تا سال ۲۰۲۴ از سرمایه‌گذاری در زغال‌سنگ خارج شده و سرمایه‌گذاری در نفت و گاز را محدود خواهد کرد.

بسیاری از بانک‌های مرکزی جهان در تلاش برای تشویق سیستم مالی کشورهای خود برای اینکه کمتر از اقتصادهای مضر برای محیط زیست پشتیبانی کنند، ترکیب سرمایه‌گذاری خود را سبز کرده‌اند.

بانک فرانسه ۲۲ میلیارد یورو از ترکیب سرمایه‌گذاری‌های خود را به صورت جداگانه از دارایی‌های خریداری شده در راستای سیاست‌های مالی این بانک مدیریت می‌کند.

این بانک اعلام کرد تا پایان امسال دیگر در شرکت‌هایی که بیش از ۲ درصد درآمد آنها به زغال‌سنگ مرتبط باشد سرمایه‌گذاری نخواهد کرد و این آستانه تا سال ۲۰۲۴ به ۰ درصد کاهش خواهد یافت. در حال حاضر این آستانه ۱۰ درصد تعیین شده است (یعنی بانک مرکزی در شرکت‌هایی که بیش از ۱۰ درصد درآمد آنها به زغال‌سنگ ارتباط دارد سرمایه‌گذاری نمی‌کند).

در ادامه این بیانیه آمده است تا سال ۲۰۲۴ بانک مرکزی دیگر در شرکت‌هایی که بیش از ۱۰ درصد درآمد آنها از نفت و یا بیش از ۵۰ درصد درآمد آنها از گاز باشد سرمایه‌گذاری نخواهد کرد. این به معنای خروج بانک مرکزی از پشتیبانی مالی غول انرژی فرانسه، توتال، است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا