اقتصاد کلان

بررسی ایرادات شورای نگهبان به مصوبه اصلاح ساختار بودجه در کمیسیون برنامه

نایب‌رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از بررسی ایرادات شورای نگهبان به مصوبه مجلس در طرح اصلاح ساختار بودجه در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

محمد خدابخشی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جلسه بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) کمیسیون برنامه و بودجه گفت: در این جلسه ایرادات شورای نگهبان نسبت به مصوبه برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه کل کشور با حضور طحان نظیف عضو حقوقدان شورای نگهبان، کارشناسان سازمان برنامه و بودجه و تعدادی از نمایندگان استان‌های کمتر برخوردار مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

وی افزود: در جلسه قبل ۷ ایراد اصلاح و رفع شد و در این نشست هم دو بند ۷ و ۸ که مراعا مانده بود مورد بررسی و در نهایت حذف شد. برخی نمایندگان مجلس نسبت به بند ۷ طرح برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه که مربوط به نحوه توزیع بودجه استانی بود، اعتراضاتی داشتند که در این نشست بعد از بحث و بررسی مقرر شد این بند در این طرح حذف شود و بعدا با انجام کار کارشناسی بیشتر در طرح بعدی اصلاح ساختار بودجه درج شود.

همچنین بخوانید

خدابخشی اضافه کرد: موضوع بررسی و تدوین طرح اصلاح ساختار بودجه یک موضوع مستمر در مجلس است و طرح‌هایی در این مورد به مرور ارائه خواهد شد، بنابراین این دو بند در حال حاضر کنار گذاشته شد. اکنون با رفع ایرادات شورای نگهبان نسبت به این مصوبه، گزارش آن به صحن علنی ارائه خواهد شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا