انرژی

تاثیر زیاد اصلاح سوخت پالایشگاه‌ها بر کاهش آلاینده‌های هوا

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران تاکیدکرد: اصلاح سوخت پالایشگاه‌ها به‌طور قطع در کاهش آلاینده‌های هوا بسیار موثر و مفید خواهد بود.

به گزارش آرمان اقتصادی، سعید محمودی همزمان با گرامیداشت هفته هوای پاک با شعار “هوای پاک، تعهد مسئولان، مشارکت مردم” ظهر امروز در مراسم آغاز بهره‌برداری از پروژه اصلاح و بهینه‌سازی  کوره های پالایشگاه نفت پارس با اشاره به اینکه پالایشگاه‌ها و واحدهایی که در حوزه نفت و پتروشیمی در سطح کشور فعالیت می‌کنند در سال های گذشته استفاده زیادی از سوخت مازوت داشتند، گفت: اقداماتی این چنینی که منجر به تغییر در سوخت پالایشگاه ها می شود، به‌طور قطع بر کاهش آلاینده‌های هوا بسیار موثر و مفید خواهد بود.

وی با بیان اینکه دو کوره این پالایشگاه، سوخت مایع مصرف می‌کردند و آلایندگی بویژه در مورد ترکیبات گوگرددار داشتند، گفت: حدود ۳۵۰۰ تن سوخت مایع در این کوره ها طی یک سال مصرف می‌شد.

همچنین بخوانید

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه با افتتاح این پروژه، کوره‌ها از امروز سوخت گاز مصرف کرده  و این اتفاق مثبت و موثری در کاهش آلاینده های جوی این پالایشگاه خواهد بود، تصریح کرد:  با مصرف سوخت گاز، آلایندگی این مجموعه تا حد صد درصد کاهش خواهد یافت.

حمیدرضا خلیلی – مدیرعامل پالایشگاه نفت پارس – نیز در این مراسم با بیان اینکه داشتن پیوست محیط زیستی در پروژه‌ها و اقدامات اجرایی شرکت‌های زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) یک الزام است، گفت: فاز اول این پروژه در یکی از واحدهای فرآیندی پالایشگاه با موفقیت به اتمام رسیده است. فاز دوم این پروژه که امروز افتتاح شد از سه منظر به معنای کامل یک پروژه اقتصاد مقاومتی است. اول اینکه نتایج این پروژه منجر به افزایش تولید به میزان ۱۵ درصد در محصولات این شرکت خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، خلیلی ادامه داد: دوم موضوع محیط زیستی پروژه است که با استقرار فناوری جدید، راندمان تولید از حدود ۴۵ درصد به ۸۵ درصد می‌رسد و این به معنی دستیابی به توان حرارتی مورد نظر با مصرف سوخت کمتر خواهد بود.سومین موضوع کاهش آلایندگی محیط زیستی است و با اجرای این پروژه آلاینده‌های اکسیدهای گوگرد ، مونواکسیدکربن و بقیه آلاینده‌هایی که در گازهای خروجی دودکش کوره‌ها و سیستم های احتراقی است تقریبا به صفر می رسد.

انتهای ‍‍پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا