صنعت، معدن، تجارت

ظرفیت اشتغال‌زایی در صنعت احداث نصف شد/ ۸۸ هزار طرح نیمه تمام

عضو اتاق ایران با بیان اینکه ۸۸ هزار طرح نیمه‌تمام در کشور داریم، گفت: صنعت احداث ۳.۵ میلیون نفر ظرفیت اشتغال‌آفرینی دارد ولی با عدم توجه به این حوزه، این ظرفیت به نصف رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از اتاق بازرگانی ایران، محسن چمن‌آرا عصر دیروز در نشست هیأت نمایندگان که با حضور محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، به طرح‌های نیمه‌تمام کشور، مسائل و مشکلات قانونی، مقرراتی و نظارتی در این حوزه اشاره کرد و اظهار داشت: بزرگ‌ترین مشکل دولتمردان ما این است که خود را بی‌نیاز از مشورت می‌دانند در حالی که همه‌چیز را همگان دانند.

رئیس کمیسیون احداث و خدمات فنی مهندسی اتاق ایران ادامه داد: بزرگ‌ترین مشکل کشور درحال حاضر عدم توجه به بعد نظارتی در کارها و اجرای قوانین است. ما باید بپذیریم که مشکلاتی داریم و اگر اصل مسئله وجود مشکل را نپذیریم، نمی‌توانیم برای حل آن چاره‌جویی کنیم.

چمن‌آرا با اشاره به ۸۸ هزار طرح نیمه‌تمام در کشور گفت: در حال حاضر نیازی به هیچ طرح جدید در کشور نداریم و باید تا جایی که ممکن است، بتوانیم طرح‌های نیمه‌تمام را تکمیل کنیم.

به گفته رئیس کمیسیون احداث و خدمات فنی مهندسی اتاق ایران، باید بتوانیم از سرمایه‌های پنهان در راه تکمیل این پروژه‌ها استفاده کنیم؛ بانک‌ها و بازار سرمایه باید مکلف به همراهی باشند و در این مسیر باید به بخش خصوصی اعتماد شود اما متأسفانه دستگاه‌های اجرایی کشور اجازه واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام را نمی‌دهند.

چمن‌آرا تاکید کرد: صنعت احداث ۳.۵ میلیون نفر ظرفیت اشتغال‌آفرینی دارد ولی با عدم توجه به این حوزه، این ظرفیت به نصف رسیده است. باید مجلس شورای اسلامی به تقویت بخش عمرانی توجه کند و در این مسیر از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا