امور زیربناییراه و ساختمان

درختی که ریشه‌هایش در نگاه به خارج است، برای داخل میوه‌ای نخواهد داد

سعید محمد، رئیس هیات مدیره انجمن مدیریت پروژه ایران و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در آیین تجلیل از جوانان قهرمان مدیریت پروژه در عرصه ملی و بین المللی به حفظ روحیه نشاط، ایده پروری و مدیریت نوگرایانه جوانان ایران زمین تاکید کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی انجمن مدیریت پروژه ایران، دکتر سعید محمد ضمن تجلیل از قهرمانان جوان مدیریت پروژه که افتخارات ملی و بین المللی برای کشور کسب کرده اند، ضرورت حفظ و گسترش روحیه نشاط، خودباوری، مدیریت نوگرایانه و ایده پروری جوانان را مورد تاکید قرار داده و خاطرنشان کرد: مساله عجیب در کشور ما این است که به جای پرداختن به توانمندی‌ها و خودباوری‌های ارزشمند جوانان و رفع مشکلات اساسی که در معیشت مردم پیش آمده، سطح پایین ترین دعواها را در عرصه ای مهم همانند بودجه ریزی برای  کشور  شاهد هستیم که مشخص هم است این دعوا، در واقع نتیجه موثر برای کشور و بهبود شرایط معیشتی مردم و شهروندان نخواهد داشت.

رئیس انجمن مدیریت پروژه ایران با تاکید بر ضرورت همگرایی مسئولین در مسیر حل مشکلات معیشتی شهروندان و حرکت نظام در مسیر تعالی، گفت: هر جا که نگاه مسئولین همگرایانه بوده، توانسته ایم حول تعالی و انسجام حرکت کشور به سمت بهبود امور موفق باشیم و شرایط را به نفع مردم و نظام تغییر دهیم. لذا در مسیر آتی هم باید توجه به این موضوع، از دغدغه های اصلی همه ما باشد.

وی با بیان این که از دو هزار هزار میلیارد تومان بودجه، صرفا ۸۳ هزار میلیارد تومان برای عمران کشور در نظر گرفته شده است، گفت: از همین مقدار هم صرفا ۲۰ درصد تاکنون تخصیص پیدا شده است و این نشان می دهد که اصولا به چنین سیستم برنامه ریزی نمی توان امید چندانی داشت و چنین سیستمی در واقع اراده ای هم برای حل مسائل کشور به صورت اصولی ندارد.

دکتر محمد در ادامه با بیان این که ریشه های درختان پرثمر فردا باید در داخل کشور کاشته شوند، گفت: طبیعتا درختی که ریشه اش در خارج از خاک کشور و با امید به خارج از مرزها کاشته شده است، شاخه هایش هم قرار نیست برای داخل کشور میوه و برگ و باری داشته باشند. باید برای کاشت ریشه ها و بارور کردن آن، نگاه به داخل باشد تا نسبت به ثمردادن آن برای مردم کشور هم امیدوار بود. در غیر این صورت همه تلاش‌ها، هدر دادن سرمایه های اجتماعی کشور است.

محمد در پاسخ یکی از جوانان حاضر در این مراسم که درخواست رساندن توانمندی جوانان ایرانی به گوش دیگر مسئولان کشور در جهت تغییر نگاهشان به داخل و توانایی های جوانان ایرانی را داشت، گفت: در حالی که جوانانی نخبه، این چنین برای کشور افتخار آفریده اند، اما متاسفانه این جوانان جایگاهی در سیستم برنامه ریزی کشور ندارند و چه بسا شاهد صف بندی مدیران شصت هفتاد ساله و شاید هم بیشتر، در ترکیب هیات دولت و سایر سطوح مدیریتی کشور هستیم که حاضر نیستند ذره ای از مواضع و مناصب خود کوتاه بیایند.

در این مراسم همچنین از قهرمانان ملی و بین‌المللی در مسابقات جهانی همکاری مجازی الکترونیک(GeCCo) و قهرمانی مدیریت پروژه (PMC)، جایزه مدیر پروژه برتر (YPMY) و اعضای تیم اجرایی سومین گردهمایی بین المللی جوانان مدیریت پروژه تقدیر به عمل آمد.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا