بین الملل

تحول اینترنت صنعتی چین تا ۲ سال دیگر

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین اعلام کرد که این کشور قصد دارد فناوری اینترنت بی سیم خود را سرعت ببخشد و تا دو سال آینده ۳۰ کارخانه کاملاً متصل به شبکه اینترنت نسل ۵ راه اندازی می کند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چینMIIT  اعلام کرد که این کشور قصد دارد فناوری اینترنت بی سیم خود را سرعت ببخشد و تا دو سال آینده ۳۰ کارخانه کاملاً متصل به شبکه اینترنت نسل ۵ راه اندازی می کند.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

طبق گفته این وزارتخانه که برنامه عملیاتی خود را برای سال های آینده اعلام کرده است، سه تا پنج پلتفرم اینترنت صنعتی با نفوذ بین المللی و همچنین یک مرکز داده بزرگ تأسیس خواهد شد.

در این برنامه عملیاتی مشخص شده است که سه سال آینده (۲۰۲۳-۲۰۲۱) دوره رشد سریع اینترنت صنعتی چین خواهد بود.

بر اساس اعلام وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، در طی همین دوره، قالب های نوظهور کسب و کار از جمله تولید هوشمند، همکاری مبتنی بر شبکه و سفارشی سازی شخصی گسترش خواهند یافت.

گسترش اینترنت صنعتی که به عنوان اینترنت اشیاء  IoT نیز شناخته می شود، به معنای پذیرش گسترده تر فناوری های پیشرفته مانند شبکه های بی سیم نسل بعدی، داده های بزرگ و هوش مصنوعی است.

داده های وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین نشان می دهد که این کشور در حال حاضر بیش از ۷۰ پلتفرم اینترنت صنعتی ایجاد کرده است که حدود ۶۰ میلیون مجموعه تجهیزات صنعتی و بیش از ۴۰۰ هزار شرکت صنعتی را به هم متصل می کند.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا