ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

مروری بر برنامه‌ وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات

جوان‌ترین وزیر پیشنهادی کابینه دوازدهم، برنامه خود را برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، صبح امروز رئیس جمهوری کابینه پیشنهادی خود را به مجلس ارائه کرد و در نهایت با تحقق گمانه‌زنی‌ها، محمدجواد آذری جهرمی به عنوان جوان‌ترین وزیر در سمت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

محمدجواد آذری جهرمی در سال ۱۳۶۰ در جهرم متولد شد، وی مدرک مهندسی برق را از دانشگاه صنعت آب و برق شهید عباسپور اخذ کرد و ابتدا در سازمان تنظیم مقررات رادیویی به مدت شش سال در سمت مدیرکل و پس از آن در پست‌هایی نظیر هیات مدیره شرکت رایتل و هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت منصوب شد. آذری جهرمی که در حال حاضر معاون وزیر ارتباطات است، از اردیبهشت سال ۹۵ مدیرعاملی شرکت ارتباطات زیرساخت را بر عهده گرفت.

همچنین بخوانید

به اعتقاد برخی کارشناسان، با آغاز فعالیت آذری جهرمی در شرکت ارتباطات زیرساخت، قفل زیرساخت شبکه ملی اطلاعات شکسته شد و پس از انتظار ۱۰ ساله مراکز تبادل ترافیک در کشور راه‌اندازی شد. ارائه مدل اقتصادی شبکه ملی اطلاعات، چشم‌پوشی از سود شرکت ارتباطات زیرساخت به نفع کاربران و  کمک به کاهش تعرفه اینترنت بخشی از عملکرد وی در این مدت عنوان شده است.

توسعه کسب و کارهای نوپا و توسعه اینترنت و پهنای باند بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، در راستای ادامه فعالیت‌های او در شرکت ارتباطات زیرساخت، از اولویت‌های جهرمی در سمت وزارت ارتباطات اعلام شده است.

برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعا در پیوست قرار دارد.

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا