امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

تامین کودهای فسفاته در آستانه کشت بهاره اولویت دولت است

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: تامین نیاز کشاورزی به کودهای فسفاته از منابع داخلی در آستانه کشت بهاره، در اولویت کاری شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قرار دارد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حمید رسولی به ارائه گزارشی از عملکرد کارگروه طرح خودکفایی کودهای کشاورزی در هفت ماهه گذشته، پرداخت و از شرکت‌های تولید کننده داخلی کودهای فسفاته خواست تا از فرصت موجود حداکثر بهره‌برداری را کرده و با تلاش دوچندان این امکان را برای کشاورزی کشور فراهم سازند.

وی افزود: بدون در نظر گرفتن واردات کودهای کشاورزی، کلیه نیازهای بخش کشاورزی به کودهای فسفاته از محل تولید داخلی این نوع کود، برآورده شود.

مجری طرح خودکفایی کودهای کشاورزی، سال ۱۳۹۹ را از حیث محدودیت‌های مالی، ارزی و افزایش هزینه‌های مواد اولیه، حمل و نقل، پرسنلی و تنش‌هایی که دائماً در حوزه‌های مختلف اقتصادی به بخش تولید وارد شده است، سال ویژه‌ای خوانده و مجدداً آمادگی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی را در چارچوب طرح خودکفایی کودهای کشاورزی برای همیاری با شرکت‌های تولید کننده داخلی، جهت پوشش نیاز بخش کشاورزی به کودهای مختلف اعلام کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا