بین الملل

چین خواستار پررنگ شدن نقش گروه ۲۰ در حاکمیت اقتصادی جهان شد

رئیس جمهور چین با اشاره به بهبود "نسبتاً متزلزل" وضعیت اقتصاد جهان در پی بحران کرونا از رهبران جهان خواست تا هماهنگی سیاست های کلان اقتصادی را افزایش دهند و نقش گروه ۲۰ را در حاکمیت اقتصادی جهانی پررنگ تر کنند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از هلنیکس شیپینگ، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین روز دوشنبه با اشاره به بهبود “نسبتاً متزلزل” وضعیت اقتصاد جهان در پی شیوع ویروس کرونا از رهبران جهان خواست که هماهنگی سیاست های کلان اقتصادی را افزایش دهند و نقش گروه ۲۰ را در حاکمیت اقتصادی جهانی پررنگ تر کنند.

آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

شی در سخنرانی خود در نشست مجازی مجمع جهانی اقتصاد تأکید کرد که چشم انداز اقتصادی جهانی همچنان نامشخص است و موارد اضطراری بهداشت عمومی ممکن است در آینده تکرار شود.

وی که اولین حضور خود را در این مجمع پس از دفاع جدی از تجارت آزاد و جهانی سازی در یک سخنرانی در داووس در سال ۲۰۱۷ انجام داد، این بار با لحن مشابهی، چندجانبه گرایی را به عنوان راه برون رفت از چالش های فعلی در سخنرانی تقریبا ۲۵ دقیقه ای خود معرفی کرد.

وی گفت: ما باید یک اقتصاد باز در جهان بسازیم… استانداردها، قوانین و سیستم های تبعیض آمیز و استثنایی را کنار بگذاریم و موانع تجارت، سرمایه گذاری و مبادلات فناوری را برداریم.

گروه ۲۰ یک مجمع بین المللی است که شامل ۱۹ کشور از بزرگترین اقتصادهای توسعه یافته و در حال ظهور و همچنین اتحادیه اروپا می شود.

شی گفت: گروخ ۲۰ باید به عنوان “مجمع اصلی برای حاکمیت اقتصادی جهانی” تقویت شود و جهان باید برای هماهنگی بیشتر سیاست های کلان اقتصادی تلاش کند.

وی در ادامه تأکید کرد که چین فعالانه در حاکمیت اقتصادی جهانی مشارکت خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا