اقتصاد کلان

در اولین روز سفر همتی به عمان چه گذشت؟

رئیس کل بانک مرکزی کشورمان روز گذشته به عمان سفر کرد که در اولین روز این سفر، توسعه روابط اقتصادی و بانکی و بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی برای گسترش همکاری‌های تجاری از جمله موضوعات مورد تاکید طرفین بوده است.  

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، عبدالناصر همتی در روز سه شنبه (۱۳۹۹/۱۱/۷) به دعوت مقامات عمانی برای دو روز عازم مسقط شد و با توجه به شرایط جدید بین المللی درباره تعمیق روابط بانکی و تجاری دو کشور، مذاکره کرد.  

در بدو ورود رئیس کل بانک مرکزی به عمان با وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد که توسعه روابط اقتصادی و بانکی از موضوعات مورد تاکید دو کشور در این ملاقات بود. سپس وی با وزیر صنعت و تجارت این کشور ملاقات کرد که در این جلسه، همتی عمان را شریکی راهبردی برای ایران تعریف کرده و بر بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی برای گسترش همکاری‌های تجاری تاکید کرده است.  

همچنین بخوانید

در این زمینه، رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: درصدد هستیم روابط تجاری‌مان را با عمان به عنوان یک شریک تجاری بیش از گذشته تعمیق بخشیم بنابراین، این سفر فرصتی است که با توجه به تحولات رخ داده در عرصه بین الملل، همکاری‌هایمان را بسط و گسترش دهیم.

علاوه براین، طبق گفته وی می‌توان از ظرفیت و همراهی بخش خصوصی دو کشور برای بهبود سطح و حجم تجارت میان دو کشور بهره گرفت که همتی برای تحقق این مهم پیشنهادات خود را به طرف عمانی ارائه کرد.  

همچنین در این نشست، قیس بن محمد الیوسف، وزیر صنعت و تجارت عمان، ضمن استقبال از پیشنهادات ارائه شده از سوی رییس کل بانک مرکزی و هیئت همراه، ‌تأکید کرد که این کشور تلاش خود را به منظور ایجاد و گسترش روابط تجاری با ایران به کار خواهد گرفت.

طبق این گزارش، از آنجا که سفر همتی به عمان دو روزه است، امروز نیز مذاکرات وی با مقامات عمانی با تمرکز بر مسائل بانکی و مالی به رئیس بانک مرکزی این کشور ادامه خواهد داشت.  

گفتنی است که در این سفر، معاونین وزارت خانه‌های صمت و بهداشت و معاون ارزی بانک مرکزی همراه رئیس کل بانک مرکزی کشورمان هستند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا