انرژی

حتی یک بشکه کاهش تولید نفت نداشته‌ایم / همسایه‌ها در میادین مشترک منتظر ما نمی‌مانند

ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در خصوص آخرین وضعیت تولید نفت در این شرکت در میادین مشترک با کشورهای همسایه گفت: با وجود شرایط تحریمی و کرونا، تولید نفت در میادین تحت اختیار این شرکت حتی یک بشکه نیز کاهش نداشته است اما میزان تولید به دلیل اهمیت آن برای دشمن، قابل اعلام نیست‌.

جهانگیر پورهنگ در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در شرایط تحریمی و در شرایطی که مراوده با کشورهای دنیا بسیار دشوار است، باید صنعت نفت کشور همگام با جهان به سمت پیشرفت و تکنولوژی گام بردارد و نیازمندی‌های صنعتی کشور را در داخل کشور تامین کنیم.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنعت نفت و گاز افزود: چنانچه به دانش داخل و توسعه تکنولوژی در حوزه صنعت نفت و گاز توجه نداشته باشیم با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد و برگزاری نمایشگاه‌هایی از جمله نمایشگاه صنعت نفت و گاز در کشور برای توجه به این موضوعات و تعامل بیشتر میان شرکت‌های تولیدکننده داخلی و شرکت‌های نفتی است.

همچنین بخوانید

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان تصریح کرد: در ۲۰ سال اخیر، نمایشگاه نفت و گاز نقش بسیار عمده‌ای به ویژه در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی کشور و توجه به توسعه تکنولوژی ایفا کرده است.

پورهنگ عنوان کرد: اگر تبادل اطلاعات و نیازها و داشته‌ها در نمایشگاه‌های نفت و گاز وجود نداشت‌، شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های صنعتی داخلی نیازهای صنعت نفت و گاز را درک نمی‌کردند و قطعا نمی‌توانستیم به جایگاه کنونی برسیم و مشکلات بسیاری در حوزه صنعت نفت و گاز کشور داشتیم.

وی افزود: ارتباطی که میان شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌های صنعتی داخلی و حوزه نفت و گاز کشور به وجود آمده، سبب تامین بسیاری از نیازها شده است. بسیاری از کالاها و تجهیزاتی که در سال‌های گذشته آرزو داشتیم روزی در کشور تولید شود، اکنون به راحتی در ایران تولید می‌شوند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: تقریبا شرایطی داریم که می‌توان گفت حدود ۹۵ درصد از نیازهای صنعتی و فنی بخش نفت و گاز کشور از طریق ساخت داخل و یا مهندسی معکوس در درون کشور تامین می‌شود.

پورهنگ ادامه داد: اگر تامین تجهیزات از درون کشور انجام نمی‌شد در شرایط تحریم که اجازه ورود کالا به کشور وجود نداشت بسیاری از پروژه‌ها می‌خوابید اما خوشبختانه با تامین نیازهای حیاتی صنعت نفت از درون کشور، بدون هیچ مشکلی به تولید نفت می‌پردازیم.

وی بیان کرد: یکی از اهداف تحریم‌های ایران آن بود که صنعت نفت و گاز کشور طی ۵ تا ۱۰ سال به صورت کامل متوقف شود اما اکنون شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های صنعتی، با ارتباط و تبادل دانش با شرکت‌های صنعت نفت توانسته‌اند کیفیت تولیدات خود را ارتقا دهند و نیاز تجهیزات حیاتی صنعت نفت را تامین کنند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان اظهار کرد: نیاز داریم با برگزاری نمایشگاه صنعت نفت و گاز، پیشرفت‌ها و اقدامات انجام‌شده توسط شرکت‌های دانش بنیان و صنعت را مشاهده کنیم و شاهد تعامل بخش‌های مختلف در نمایشگاه باشیم تا به جایی برسیم که صد درصد تجهیزات صنعت نفت و گاز را در درون کشور بسازیم.

وی افزود: در دو سال گذشته در شرکت نفت و گاز اروندان، ۶۶ پروژه برای تامین مایحتاج و تجهیزات عملیاتی تعریف شده است که ۳۷ پروژه شامل ۳۸۵ قلم کالا به اتمام رسیده و تامین شده است. ۲۹ پروژه نیز در حال انجام است و پس از اتمام، به شرکت تحویل داده خواهد شد.

پورهنگ با اشاره به پروژه‌های ازدیاد برداشت گفت: این پروژه‌ها در میادینی که در حال برداشت هستند توسط دانشگاه‌های معتبر کشور در حال اجرا هستند و در آینده نیز تلاش خواهیم کرد که از دانش فنی و تکنیکی درون کشور استفاده کنیم‌.

وی در خصوص آخرین وضعیت تولید نفت در شرکت نفت و گاز اروندان گفت: با وجود شرایط تحریمی و کرونا، تولید نفت در میادین تحت اختیار این شرکت حتی یک بشکه نیز کاهش نداشته است اما میزان تولید به دلیل اهمیت آن برای دشمن، قابل اعلام نیست‌.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان افزود: با توجه به اینکه میادینی که شرکت نفت و گاز اروندان در آن‌ها به تولید می‌پردازد میادین مشترک با کشورهای همسایه هستند، تلاش شده بدون هیچ وقفه‌ای در این میادین نفت تولید و برداشت کنیم و در این زمینه موفق عمل کرده‌ایم.

وی با اشاره به اهمیت توجه به مسائل زیست محیطی خاطرنشان کرد: ما با تولید نفت به دنبال خلق ثروت برای کشور هستیم و در کنار آن به تالاب هورالعظیم به چشم یک سرمایه نگاه می‌کنیم و در تلاش هستیم این تالاب را آلوده نکنیم.

پورهنگ عنوان کرد: باید برای حفظ محیط زیست نهایت تلاش خود را انجام دهیم اما در کنار آن باید به وظیفه خود یعنی تولید نفت نیز بپردازیم زیرا این مناطق، میادین مشترک هستند و همسایه‌های ایران منتظر نمی‌مانند تا ما سالیان آینده به سراغ میادین برویم.

وی افزود: تولید نفت در شرکت نفت و گاز اروندان با صیانت از محیط زیست انجام می‌شود و همه تلاش ما نیز بر این موضوع خواهد بود. در هفته گذشته از تالاب هورالعظیم بازدید داشتیم و در آن دو نوع پلیکان و بیش از ۱۰ نوع پرنده مشاهده کردیم؛ تنوع حضور گونه‌ها در تالاب نسبت به دو سال گذشته با پرآب شدن تالاب افزایش یافته است و این موضوع، نشان‌دهنده حیات خوب تالاب است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا