بورسبورس اوراق

افت شاخص در نخستین روز کاری رئیس جدید سازمان بورس

شاخص بورس در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۷هزار واحد افت کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه تعداد ۱۰میلیارد و ۸میلیون سهم و حق‌تقدم به‌‌ارزش ۱۱هزار و ۴۰۴میلیارد تومان در یک‌میلیون و ۲۳۰هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۷هزار و ۲۹۶واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۲۰۷هزار و ۷۳۶ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر افت دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران و سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی شد و در مقابل نمادهای معاملاتی پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران و خدمات انفورماتیک با رشد خود مانع افت بیشتر شاخص بورس شدند.

همچنین بخوانید

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی منفی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۱۹۰۵ واحد، کل (هم‌وزن) ۲۱۹۲ واحد، قیمت (هم‌وزن) ۱۴۳۳ واحد، آزاد شناور ۱۲۳۴۸ واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم ۴۳۱۹ و ۱۸۳۲۹ واحد افت کردند.

در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۲ میلیارد و ۱۸۶میلیون ورقه به‌ارزش ۱۲هزار و ۲۶۵میلیارد تومان در ۴۹۴هزار نوبت، آیفکس ۷۹ واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۷هزار و ۸۲۰ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پلیمر آریا ساسول، ذوب‌آهن اصفهان  و پتروشیمی تندگویان شد و در مقابل نمادهای معاملاتی سنگ آهن گهر زمین، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و پتروشیمی مارون بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

انتهای پیام/+

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا