بانکبانک و بیمه

بانک کشاورزی طی ۱۰ ماه ۵۴۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد

مدیرعامل بانک کشاورزی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اعلام رشد ۳۵.۵ درصدی حجم منابع تجهیز شده توسط این بانک ، از پرداخت ۵۴۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات تا پایان دی ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، خدارحمی در این نشست با اشاره به نقش کلیدی رسانه‌ها در شفاف سازی و آگاهی بخشی گفت:  بانک کشاورزی تنها نهاد مالی تخصصی بخش کشاورزی ، از سال ۱۳۱۲ -دو سال قبل از دانشگاه تهران- تاسیس شد و ۸۷ سال پایداری بیانگر اهمیت بخش کشاورزی برای این بانک است.

وی افزود: خوشبختانه همگام با توسعه کشور و توسعه بخش کشاورزی، بانک کشاورزی هم توسعه یافته است تا بتواند بهتر و بیشتر از بخش کشاورزی حمایت کند.

همچنین بخوانید

خدارحمی به وسعت حوزه خدمت خدمت رسانی و حمایتی بانک و  رشد ۸.۸ درصدی بخش کشاورزی در سال گذشته که موجب مثبت شدن رشد اقتصاد غیر نفتی شده است اشاره کرد و اظهار داشت:  همچنان بخش کشاورزی موتور اقتصاد کشور است  و خرسندیم که وظیفه تامین و تجهیز منابع برای حمایت از بخش کشاورزی بر عهده ماست.

وی در ادامه با اعلام رشد ۳۵.۵ درصدی حجم منابع تجهیز شده توسط این بانک در سال جاری ، تصریح کرد:  حجم منابع تجهیز شده با ۴۵۰ هزار میلیارد ریال افزایش در ۱۰ ماهه سال جاری، از ۱۵۴۰ هزار میلیارد ریال عبور کرده است و این رشد خیره کننده در شرایطی رخ داده که نسبت منابع ارزان  ما بیشتر شده و حتی نسبت به سال گذشته ۴ درصد رشد داشته است . قطعا این موفقیت ،نشانه اعتماد مردم به بانک و کیفیت خدمات ماست.

خدارحمی اظهار داشت:  از محل این منابع تا پایان دی‌ماه ۵۴۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده‌ایم که نسبت به پایان سال ۹۸ بیش از ۲۹.۷ درصد رشد داشته است. وی خاطرنشان کرد: امسال در مقایسه با سال‌های قبل سهم بیشتری از پرداخت ها سرمایه ای بوده به طوری که در ده ماهه سال جاری ۶۱ درصد پرداخت ها به صورت سرمایه ای و برای  کمک به زیرساخت‌های بخش کشاورزی ، افزایش ظرفیت‌های بخش و  توسعه مکانیزاسیون بوده است و سهم تسهیلات سرمایه در گردش ۳۹ درصد بوده که برای تجهیز آن ها در اختیار واحدهای موجود قرار گرفته است.

مدیرعامل بانک کشاورزی در ادامه به تشریح عمده موارد حمایتی بانک کشاورزی از بخش کشاورزی پرداخت و تاکید کرد: در حوزه توسعه گلخانه ها که بسیار اولویت دار است  توانسته ایم در سال های اخیر به سرعت گلخانه های کشور را افزایش دهیم. در ده ماهه امسال با پرداخت ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات، دو هزار هکتار به سطح گلخانه های کشور اضافه شده است .از جمله می توان به احداث گلخانه مدرن و بی نظیر ارس تارلا به مساحت  ۸۸ هکتار در منطقه آزاد ارس در جلفا که محصولات با کیفیت صادراتی و درجه یک تولید می کند و نیز گلخانه مامونیه در استان مرکزی و همچنین شهرک های گلخانه ای در مغان ، خراسان شمالی و خراسان جنوبی که در حال ساخت هستند اشاره کرد که تاثیر زیادی بر تولیدات سبزی و صیفی کشور  خواهند  داشت.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا