صنعت، معدن، تجارت

واگذاری غرفه‌های رایگان به تشکل‌های استانی درنمایشگاه مجازی ایران

معاون اتاق ایران گفت: در نمایشگاه مجازی ایران برای اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور، اتاق‌های مشترک بازرگانی و تشکل‌های اقتصادی وابسته به اتاق ایران،غرفه های رایگان در نظر گرفته شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از اتاق بازرگانی ایران، مظفر علیخانی با اشاره به اینکه نمایشگاه‌های مجازی در شرایط امروز، پویایی اقتصادهای را در پی دارند، عنوان کرد: حضور اتاق‌های استانی و تشکل‌های اقتصادی در نخستین نمایشگاه مجازی ایران رایگان است و اعضای آنها نیز از تخفیف ۱۵ درصدی برای حضور در نمایشگاه به عنوان غرفه‌دار برخوردار خواهند بود. شیوع ویروس کرونا، کسب و کارها را نه تنها در ایران که در تمام کشورها تحت تأثیر قرار داده است. قرنطینه‌های طولانی مدت موجب شده تا فعالیت‌های اقتصادی به سمت استفاده از ابزارهای آنلاین پیش برود تا از تبعات اقتصادی ناشی از این پاندمی بکاهد.

معاون استان‌ها و تشکل‌های اتاق ایران با بیان اینکه همزمان با شیوع ویروس کرونا، تمامی رویدادهای تجاری در سطح ملی و بین المللی رو به تعطیلی گذاشت، تاکید کرد: ابتکار فعالان حوزه فناوری در دنیا، بستری را برای برپایی این رویدادها به صورت آنلاین فراهم آورد. به گونه‌ای که نمایشگاه‌هایی که پیش از این به صورت فیزیکی برپا می‌شدند، به سمت برگزاری آنلاین پیش رفتند.

علیخانی با اشاره به اینکه نمایشگاه مجازی ایران حاصل تلاش تشکل‌های بخش خصوصی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات وابسته به اتاق ایران است، گفت: این نمایشگاه که از ۵ تا ۲۰ اسفندماه امسال برگزار می‌شود، با حمایت اتاق ایران و بر روی پلتفرم اختصاصی مطابق با استانداردهای روز دنیای دیجیتال طراحی و پیاده سازی شده است. این نمایشگاه تجربه جدیدی برای فعالان اقتصادی است تا بتوانند کسب و کارهای خود را به صورت آنلاین به مخاطبان داخلی و خارجی معرفی کنند.

معاون استان‌ها و تشکل‌های اتاق ایران گفت: نمایشگاه مجازی ایران برای اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور، اتاق‌های مشترک و تشکل‌های اقتصادی وابسته به اتاق ایران، غرفه‌های رایگان در نظر گرفته است. در عین حال اعضای این تشکل‌ها و اتاق‌ها از تخفیف ۱۵ درصدی برای خرید غرفه برخوردار هستند.

وی به بخش‌هایی که در این نمایشگاه حضور دارند اشاره کرد و گفت: در نمایشگاه مجازی ایران فعالان اقتصادی می‌توانند در بخش‌های بازرگانی، صادرات، صنعت، معدن، کشاورزی و صنایع غذایی، دانش بنیان و خدمات حضور یابند. همچنین فعالان اقتصادی در حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر، اقتصاد سلامت و اقتصاد ورزش نیز می‌توانند در این نمایشگاه حضور یابند.

علیخانی در خصوص حضور بازدیدکنندگان خارجی در این نمایشگاه نیز عنوان کرد: معاونت بین الملل اتاق ایران نیز به واسطه هماهنگی با سفارت خانه‌های ایران در خارج از کشور، سفارتخانه‌های سایر کشورها در ایران، اتاق‌های مشترک و اتاق‌های بازرگانی سایر کشورها از بازدیدکنندگان خارجی در این نمایشگاه دعوت به عمل آورده است. از این رو جامعه بازدیدکنندگان این نمایشگاه بین‌المللی هستند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا