بین الملل

روسیه به دنبال کاهش صادرات نفت است

دومین صادرکننده نفت خام جهان، روسیه، ماه آینده به دنبال کاهش صادرات نفت خام خود از بنادر غربی خود است تا رکوردشکنی قیمت‌های سوخت در داخل کشور را محدود کند. 

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، دومین صادرکننده نفت خام جهان، روسیه، ماه آینده به دنبال کاهش صادرات نفت خام خود از بنادر غربی خود است تا رکوردشکنی قیمت‌های سوخت در داخل کشور را محدود کند.

بلومبرگ با اشاره به برنامه زمان‌بندی بارگیری نفت خام اورال روسیه در بنادر غربی این کشور گزارش داد صادرات نفت خام روسیه از این بنادر در ماه فوریه ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت و از ۱.۳۸ میلیون بشکه در روز در ماه ژانویه به ۱.۱۳ میلیون بشکه در روز در ماه فوریه خواهد رسید.

منابع آگاه به بلومبرگ خبر دادند که نفت خام مازاد از این بنادر به پالایشگاه‌های این کشور تخصیص داده خواهد شد تا تولید سوخت در داخل افزایش یابد و دولت بتواند قیمت‌های سوخت را تحت کنترل درآورد. قیمت سوخت در روسیه در ماه‌های اخیر به بالاترین سطح خود در ۱۳ سال گذشته رسیده است.

طبق گزارش جدید اداره خدمات آماری فدرال، قیمت متوسط خرده‌فروشی بنزین روسیه تا ۲۸ دسامبر با ۲.۶ درصد جهش نسبت به سال گذشته روبرو شده است و قیمت هر لیتر آن از ۴۷.۳۱ روبل (معادل ۰.۶۲ دلار) فراتر رفته است. این بالاترین قیمت روبلی بنزین از سال ۲۰۰۸ تا کنون است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا