بیمه

۲۰ درصد سوانح، ساختگی‌اند / لزوم اجبار بیمه حوادث طبیعی برای ۳۰ میلیون خانه

ایسنا/خوزستان رئیس‌کل بیمه مرکزی بر لزوم اجباری شدن بیمه حوادث طبیعی برای منازل و ساختمان‌های مسکونی تاکید کرد.

غلامرضا سلیمانی‌امیری در نشست بررسی مشکلات و ظرفیت‌های بیمه‌ای خوزستان که امروز (۱۰ بهمن‌ماه) با حضور مدیران بیمه‌ای و اقتصادی در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در بخش بیمه در استان‌ها وجود دارد بحث سوانح ساختگی است. طبق بررسی انجام‌شده، حدود ۲۰ درصد سوانح، ساختگی هستند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، وی افزود: این افراد از بیمه خسارت دریافت می‌کنند در حالی که نباید هزینه‌ای بابت این حوادث ساختگی پرداخت شود. با این کار، این هزینه را از جیب ملت می‌برند. اگر  از تخلفات و تقلب‌ها جلوگیری شود، مبلغ حق بیمه کاهش می‌یابد.

رئیس‌کل بیمه مرکزی گفت: به منظور شناسایی این تخلفات، طرحی به صورت پایلوت در قم انجام شد و موفق بودیم؛ امیدواریم این طرح در استان خوزستان نیز اجرا شود.

سلیمانی‌امیری بیان کرد: همانگونه که بیمه شخص ثالث اجباری است، لازم است بیمه حوادث طبیعی نیز در خصوص منازل و ساختمان‌های مسکونی برای ۳۰ میلیون واحد مسکونی در سطح کشور اجباری شود.

وی ادامه داد: بیمه حوادث طبیعی شامل سیل، زلزله و موارد دیگر است. سال گذشته شاهد آبگرفتگی در خوزستان بودیم و منازل مسکونی و ساختمانی دچار خسارت‌های زیادی شدند؛ در این شرایط دولت ورود پیدا کرد و به نوعی دولت بدهکار و مردم طلبکار شدند و خسارت‌های جبران‌ناپذیری به مردم و دولت وارد شد.

رئیس‌کل بیمه مرکزی با اشاره به فعالیت صندوق جبران خسارت‌های بدنی، تصریح کرد: در تصادفات، سرنشینان خسارت‌های زیادی متحمل و دچار مشکلات فراوان می‌شوند؛ در این راستا این صندوق در حال فعالیت است و سالیانه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به خسارت‌دیدگان تصادفات پرداخت می‌کند.

سلیمانی‌امیری با بیان اینکه هنوز فرهنگ استفاده از بیمه در خوزستان نهادینه نشده است این فرهنگ و باید رشد کند، گفت: خوزستان در بخش بیمه‌ای و حمایت‌های بیمه بسیار ضعیف است.

رئیس‌کل بیمه ‌مرکزی بیان کرد: میزان خسارت پرداختی در خوزستان بیش از میانگین کشوری است.

وی با اشاره به اجرای یک طرح بیمه‌ای در بیمه ایران گفت: این طرح به صورت پایلوت در اهواز و تهران در حال انجام است. در قالب این طرح، تصادفات با خسارت‌های کمتر از ۳ میلیون تومان، فرد خسارت‌دیده بدون مراجعه به بیمه، می‌تواند با ارسال عکس خسارت، در کمتر از نیم ساعت هزینه و خسارت بیمه خود را دریافت کند؛ تمایل داریم سایر طرح‌های پایلوت نیز در خوزستان اجرا شوند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا