بین الملل

برنامه چین برای ساخت جاده ابریشم دیجیتالی

روزنامه نیکی آسیا در گزارشی اعلام کرد که چین قرار است کابل کشی نهایی فیبر نوری در پاکستان را برای ایجاد جاده ابریشم دیجیتالی DSR انجام دهد. این اقدام بخشی از طرح یک کمربند و یک جاده یا همان جاده ابریشم جدید است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، روزنامه نیکی آسیا در گزارشی اعلام کرد که چین قرار است کابل کشی نهایی فیبر نوری در پاکستان را برای ایجاد جاده ابریشم دیجیتالی انجام دهد. این اقدام بخشی از طرح یک کمربند و یک جاده یا همان جاده ابریشم جدید است.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

این کابل فیبر نوری به کابل زیردریایی پاکستان، آفریقای شرقی و اروپا در دریای عرب متصل می شود و باعث خواهد شد که کشورهای شرکت کننده در طرح جاده ابریشم جدید به اروپا متصل شوند.

کابل کشی این طرح در حال حاضر بین شهر راولپندی پاکستان و شهرهای بندری کراچی و گوادر قرار دارد. این پروژه ۲۴۰ میلیون دلاری که با همکاری شرکت چینی هواوی انجام می شود، هفته گذشته توسط دولت پاکستان تصویب شد.

قرار دادن کابل دریایی در آب های سرزمینی پاکستان در ماه مارس آغاز می شود. این اقدام پس از موافقت دولت این کشور با ساخت ایستگاه لندینگ دریای عرب توسط سایبرنت، یک شرکت محلی ارائه دهنده خدمات اینترنت، صورت گرفت.

بخش مدیترانه ای این کابل در حال حاضر کار گذاشته شده و از مصر به فرانسه کشیده می شود. انتظار می رود این کابل به طول ۱۵۰۰۰ کیلومتر اواخر سال جاری به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا