انرژی

بررسی مصوبات کمیسیون تلفیق در کمیسیون انرژی/ تاکید کمیسیون بر اصلاح نظام افزایش حقوق ها

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بحث و بررسی پیرامون مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

مالک شریعتی نیاسر در گفت وگو با ایسنا ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: جلسه امروز کمیسیون انرژی اختصاص یافت به بررسی مصوبات کمیسیون تلفیق به منظور پیگیری در صحن علنی و نظرات وزارتخانه های نفت و نیرو نیز در خصوص این مصوبات مورد بررسی قرار گرفت. از وزارت نیرو رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی در کمیسیون حضور یافتند و پیشنهاداتی را برای  پیگیری در صحن علنی مطرح کردند. 

وی در ادامه اظهار کرد: از جمله این پیشنهادات بحث بورس انرژی برای انرژی ها تجدیدپذیر  و بحث تبصره ۳ ماده ۶۱ قانون اصلاح الگوی مصرف بود که در جلسه مطرح شد. در نهایت بر اساس نظرات اعضای کمیسیون قراد شد برخی موارد را در صحن پیگیری کنیم. 

همچنین بخوانید

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: از سوی وزارت نفت نیز معاون وزیر در جلسه حاضر شدند و نکاتی را در خصوص برخی از مصوبات کمیسیون تلفیق برای اصلاح یا جایگزینی مطرح کردند. البته برخی از نکات مربوط به پیشنهادات کمیسیون انرژی در تلفیق نبود و از سوی سایر کمیسیون ها پیشنهاد شده بود اما قرار شد در برخی مواردی که اعضا اتفاق نظر داشتند؛ اصلاحات آن در صحن مجلس دنبال شود.

وی در ادامه تاکید کرد: یکی از مواردی که اعضای کمیسیون در خصوص آن اتفاق نظر داشتند این بود که نظام حقوق و دستمزد باید به صورتی اصلاح شود که اگر قرار است کمکی به افراد با حقوق پایین در سال آتی صورت گیرد، در دریافتی آنها تحول ایجاد شود و سهم حقوق های پایین از افزایش حقوق ها بیشتر باشد.

اعضای کمیسیون تاکید داشتند که سهم حقوق های پایین از افزایش ۲۵ درصدی حقوق ها که در لایحه دولت در نظر گرفته شده باید نسبت به حقوق های بالا بیشتر بوده و مصوبه دولت باید اصلاح شود و بر اساس نسبتی از حقوق پایه افزایش ۲۵ درصدی اعمال شود.

وی افزود: اگر این امر محقق شود، دیگر برخی از مسائل دیگر در پرداخت حقوق ها ایجاد نخواهد شد. نظر کمیسیون بر این بود که مصوبه دولت در خصوص افزایش ۲۵ درصدی برای همه حقوق ها باید اصلاح شود تا نرخ موثر افزایش حقوق برای حقوق های پایین بیشتر گردد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا