بورسبورس اوراق

چرا بورس صعودی نمی‌ماند؟

بازار سرمایه هفته های پرنوسانی را پشت سر گذاشته و به نظر می رسد این نوسان همچنان ادامه دارد. به طوریکه شاخص کل بورس طی دو تا سه هفته قبل بین کانال یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد تا کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد در نوسان است و روند صعودی بازار حفظ نمی شود؛ اتفاقی که یک کارشناس دلیل آن را باقی ماندن برخی ابهامات بیرون بازاری میداند.

روزبه شریعتی در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر اینکه  همچنان ابهاماتی که در بازار وجود داشت به قوت خود باقی است، توضیح داد: بازار همچنان با ابهاماتی از قبیل نرخ دلار در آینده، رابطه سیاسی ایران و آمریکا، نرخ بهره بانکی و… دست و پنجه نرم میکند و این ابهام باعث میشود از سوی ریسک گریزها خریدهای قابل توجهی انجام نشود. مگر اینکه قیمت ها تا حدی ارزنده شوند که با همه ریسک ها، توجیه پذیر باشند.

وی ادامه داد: ابهامات مذکور هر زمانی برطرف شوند، پیش بینی روند بازار راحت تر خواهد بود. درحال حاضر بازار ببه صورتی است که برخی سهم ها خوب خریده میشوند درحالی که دلیل منطقی مبنی بر ارزنده بودن آن سهم نسبت به سهم دیگر وجود ندارد. درواقع بازار  لیدر محورانه جلو میرود.

همچنین بخوانید

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه محدوده یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد حاشیه امن بازار است، اظهار کرد: اگر قرار باشد این کف از دست برود باید متغیرهای بسیار مهم تغییر کند. مثلا مطمئن شویم دلار به ۱۵ هزار تومان و نرخ بهره بانکی به ۲۷ درصد میرسد. اگر این اتفاق رخ دهد تیر خلاص به بازرار زده میشود اما اگر چشم انداز این باشد که تورم و نرخ بانکی کاهش خواهند یافت و دلار در محدوده ۲۴ هزار تومان باقی میماند، باید گفت بازار کف خود را زده است و چشم انداز این است متعادل حرکت و بر اساس گزارش ها و پیش بینی های سال اینده شرکت ها حرکت میکند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا