ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

مذاکرات مایکروسافت برای گرفتن جای گوگل در استرالیا

غول نرم افزاری مایکروسافت مطمئن است موتور جست و جوی Bing می تواند خلای ناشی از خروج احتمالی گوگل از استرالیا را پر کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، استرالیا قوانینی را اعلام کرد که غول اینترنتی گوگل و شرکت شبکه اجتماعی فیس بوک را وادار می کند برای نمایش لینکهای منابع رسانه ای استرالیایی به آنها پول پرداخت کنند.

غولهای فناوری این قوانین را غیرقابل اجرا خواندند و ماه گذشته اعلام کردند اگر رگولاتورهای استرالیا بخواهند قوانین مذکور را اجرا کنند، خدمات کلیدی خود در این کشور را حذف خواهند کرد. این خدمات شامل موتور جست و جوی گوگل است که ۹۴ درصد از بازار جست و جوی اینترنت استرالیا را در اختیار دارد.

همچنین بخوانید

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت درباره این مقررات جدید با اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا صحبت کرده و وی روز دوشنبه اعلام کرد مایکروسافت آماده است تا حضور موتور جست و جوی Bing را که با فاصله زیادی در رتبه دوم قرار دارد، توسعه دهد.

موریسون بدون اشاره به جزییات بیشتر به خبرنگاران گفت: در صحبتی که با ساتیا داشتم، مایکروسافت کاملا در این باره مطمئن بود. ما فقط می خواهیم قوانینی که در دنیای دیجیتال وجود دارد مشابه قوانین دنیای واقعی باشد.

سخنگوی مایکروسافت انجام این مذاکرات را تایید کرد و گفت: ما بر اهمیت بخش مطبوعات و ژورنالیسم در یک دموکراسی واقف بوده و چالشهایی که بخش مطبوعات در طول سالیان متمادی بواسطه تغییر مدلهای کسب و کار و سلایق مصرف کنندگان با آن روبرو بوده است را درک می کنیم.

بر اساس گزارش رویترز، جاش فرای دنبرگ، خزانه دار استرالیا یک روز پیش گفته بود مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک خواستار دیداری درباره این قانون شده بود و آنها مذاکره کردند اما وی در برابر این تغییر عقب نشینی نمی کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا