ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

تاثیر رحلت آیت الله رفسنجانی بر اینترنت و فضای مجازی


درگذشت آیت الله رفسنجانی طی روزهای گذشته نه تنها بر مطالب منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی تاثیر گذاشته، بلکه افزایش قابل توجه فعالیت کاربران اینترنت را نیز به همراه داشته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، پس از رحلت وی شبکه‌های اجتماعی به شدت تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته و حتی ظرف چند ساعت، هشتگ #هاشمی_رفسنجانی به دومین هشتگ پرکاربرد و اصطلاحا «ترند» در فضای مجازی و شبکه اجتماعی توییتر تبدیل شد.

از سوی دیگر در شبکه‌هایی مانند اینستاگرام کاربران پست‌های بسیاری را در خصوص این موضوع به اشتراک گذاشته و در شبکه تلگرام نیز به غیر از عکس‌ها، اخبار و فیلم‌های متعددی که به اشتراک گذاشته شد بخش قابل توجهی از کاربران از عکس آیت الله هاشمی رفسنجانی برای پروفایل خود استفاده کردند.

در نهایت فعالیت‌های کاربران پیرامون این موضوع چنان وسیع بود که ظرف کمتر از چند ساعت وزارت ارتباطات به انتشار اطلاعیه‌ای در این خصوص پرداخته و اعلام کرد که در پی ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی شایعاتی مبنی بر اختلال در شبکه اینترنت کشور مطرح شده که این شایعات قویا تکذیب می شود.

این وزاتخانه همچنین با تاکید بر اینکه هیچگونه اختلالی در شبکه اینترنت کشور وجود ندارد، عنوان شد: به دلیل هجوم کاربران برای دریافت اخبار، شبکه اینترنت درحالت اشباع است و ممکن است این امر در برخی مناطق کندی های را ایجاد کرده باشد.

اما وزیر ارتباطات هم در گفت‌وگویی با ایسنا در ارتباط با تاثیر این بحث بر دسترسی کاربران به اینترنت گفت: در شب رحلت ایشان به من مراجعه و اینگونه عنوان شد که گویا پهنای باند اینترنت کاهش یافته اما واقعیت این بود که در این برهه زمانی تمام ظرفیت پهنای باند موجوود در کشور مورد استفاده قرار گرفته بود.

محمود واعظی در عین حال عنوان کرد که در این مدت نه تنها پهنای باند اینترنت به هیچ عنوان کم نشد بلکه بر این ظرفیت نیز افزوده شد اما با این‌حال مردم بسیار فعال هستند.

انتهای پیام


منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا