امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

احداث گلخانه در داخل شهرک‌های کشاورزی آذربایجان شرقی

تبریز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از احداث گلخانه در داخل شهرک‌های کشاورزی این استان خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، اکبر فتحی در جلسه آخرین یافته‌های تحقیقاتی کشت گلخانه‌ای در ارتباط با پیشرفت تکنولوژی کشاورزی اظهار داشت: امروزه کارشناسان فنی و متخصص با تغییر در فرآیندهای تولید محصولات کشاورزی می‌توانند باعث افزایش عملکرد در واحد سطح، بهره وری و بازار پسندی محصول شوند.

وی افزود: اگر تغییری در روش‌های تولید محصول به وجود آمده است، به خاطر تغییر نگرش کشاورزان و درک ظرفیت بیش از پیش زمین‌های کشاورزی بوده و کشاورزان با داشتن سال‌ها تجربه، متوجه شده‌اند که روش‌های جدید و علمی می‌تواند در تولید بیشتر و افزایش بهره وری مؤثر باشد.

فتحی به پیشرفت تکنولوژی در احداث و فرآیند تولید محصولات در گلخانه‌ها اشاره کرد و گفت: گلخانه‌ها در طول چند سال اخیر با پیشرفت و تحولی عظیمی در تولید و بهره وری مواجه شده‌اند و سرمایه گذاری در این بخش نسبت به سایر بخش‌های کشاورزی افزایش یافته است و سرمایه گذاران به دنبال استفاده از روش‌های نوین همراه با تکنولوژی برای تولید بیشتر محصول با افزایش عملکرد در واحد سطح هستند.

وی به کیفیت محصولات گلخانه‌ای اشاره کرد و گفت: در بازار رقابتی امروز مسلماً باید کیفیت محصول به گونه‌ای باشد که محصول تولید شده جایی در ویترین بازار داشته باشد و مشتری تمایل به خرید محصولی می‌کند که کیفیت بالاتری داشته باشد.

وی افزود: خوشبختانه سرمایه گذاران استانی برای مثبت و با یادگیری از همدیگر سعی در استفاده از روش‌های نوین و علمی برای افزایش کیفیت محصولات هستند و این برای استان آذربایجان شرقی نقطه قوت محسوب می‌شود.

وی به ترویجی بودن ساختار جهاد کشاورزی تاکید کرد و گفت: همکاران جهاد کشاورزی با آموزش‌ها و ترویج روش‌های جدید و انتقال اطلاعات به کشاورزان و سرمایه گذاران، توانسته‌اند در تغییر نگرش کشاورزان نسبت به روش‌های تولید محصول و نمایش بازدهی و کارآیی دستگاه‌ها و سیستم‌های جدید برای استفاده سرمایه گذاران، کار ارزشمندی انجام داده و تأثیر مستقیم در کیفیت محصولات کشاورزی و بهره وری آن داشته باشند.

فتحی به توسعه تولید محصولات گلخانه‌ای اشاره کرد و گفت: در سال جاری حدود ۳۰۹ هکتار تقاضا برای احداث گلخانه وجود داشته و تقاضاهای جدیدی در حال بررسی وجود دارد و تنوع محصولات گلخانه‌ای می‌تواند در بهبود بازار محصولات کشاورزی تأثیرگذار باشد.

وی افزود: احداث گلخانه‌ها در هر مقیاسی در داخل شهرک‌های کشاورزی امکان پذیر بوده و جهاد کشاورزی از سرمایه گذاران در این بخش استقبال می‌کند در صورتی که سرمایه گذار شرایط مورد تأیید را داشته باشد مجوز احداث و بهره برداری داده می‌شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا