بین الملل

بایدن با لغو دستور ترامپ، تعرفه‌های واردات امارات را نگه داشت

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا با لغو دستوری که ترامپ در آخرین روز خود در کاخ سفید صادر کرده بود و تعرفه‌های واردات آلومینیوم از امارات را حذف کرده بود، دوباره این تعرفه‌ها را برقرار کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا با لغو دستوری که ترامپ در آخرین روز خود در کاخ سفید صادر کرده بود و تعرفه‌های واردات آلومینیوم از امارات را حذف کرده بود، دوباره این تعرفه‌ها را برقرار کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه سابق، در ۲۰ ژانویه اعلام کرده بود که امارات متحده عربی را از تعرفه واردات آلومینیوم معاف کرده است. او گفت دو کشور در مورد سهمیه واردات به توافقی رسیده‌اند که این واردات را محدود خواهد کرد.

قرار بود این معافیت از روز چهارشنبه اجرایی شود.

ترامپ این معافیت را بلافاصله بعد از این صادر کرد که با معرفی امارات متحده عربی به عنوان یک شریک امنیتی مهم قرارداد فروش ۵۰ جت جنگنده اف ۳۵ را با این کشور به امضا رساند.

حالا بایدن اعلام کرده است که برای بررسی بیشتر این توافق فعلاً آن را متوقف کرده است. او همچنین اعلام کرد معتقد است سهمیه‌بندی واردات برای حفظ منافع شرکت‌های آمریکایی و امنیت ملی آمریکا کافی نبوده و باید تعرفه‌ها را در سرجای خود نگاه دارد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا