اقتصاد کلان

میرتاج‌الدینی: با رد کلیات بودجه جامعه را به سمت بحران نبریم

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که نمایندگان باید آثار تصویب و رد کلیات بودجه را سبک و سنگین کنند، گفت که با رد کلیات بودجه جامعه را به سمت بحران نبریم.

به گزارش آرمان اقتصادی، حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی کلیات گزارش کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ در موافقت با کلیات اظهار کرد: دولت بیش از ۶ ماه روی لایحه بودجه کار کرده و آن را به مجلس شورای اسلامی فرستاده و مجلس هم دوماه در کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون تلفیق روی آن وقت گذاشته تا امروز که آن را به مجلس شورای اسلامی تحویل داده است.

وی ادامه داد: بودجه سند مالی یکساله کشور است مگر می‌شود کشور را بدون بودجه اداره کرد. بودجه یک دوازدهم و سه دوازدهم هم برای شرایط بحرانی و زمان‌هایی است که فرصت بررسی و تصویب نداشته باشیم.

همچنین بخوانید

میرتاج‌الدینی با بیان این‌که این بودجه سیزدهمین بودجه‌ای است که در مجلس شورای اسلامی یا دولت برای تصویب  آن نقش داشته اضافه کرد: اگر این بودجه چند بار به دولت و کمیسیون‌های تخصصی یا کمیسیون تلفیق برگردد غیر از این نخواهد بود، زیرا ما محدودیت منابع داریم و ساختار بودجه را هم اصلاح نکردیم، بنابراین هرچه باشد در همان چارچوب خواهد بود. پس واقع‌بینانه به کلیات نگاه کنید البته من دغدغه ارزشمند مخالفین را می‌دانم، اما سبک و سنگین کنید که تصویب و رد آن چه آثاری دارد.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه اضافه کرد: اگر ما کلیات بودجه را تصویب کنیم جامعه را به سمت بحران نبرده‌ایم و دست خود را هم باز کرده‌ایم. خیلی از موارد را می‌توان در صحن اصلاح و حذف کرد.

وی با بیان این‌که گزارش کمیسیون تلفیق موجب شفافیت بیشتر بودجه، نظم و انضباط مالی و محرومیت زدایی و همچنین حذف رانت ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌شود، گفت: کمیسیون تلفیق همچنین به مسائل فرهنگی توجه کرده و معیشت مردم، حمایت از اقشار ضعیف، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و کاهش وابستگی به نفت را مورد توجه قرار داده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا