اقتصاد کلان

پورابراهیمی: اگر از تلاشهای کمیسیون اقتصادی اطلاع ندارید اقدامات ما را زیر سوال نبرید

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که کمیسیون اقدامات لازم را در بحث تعریف پایه های مالیاتی که سرفصل درآمد پایدار است انجام داده  و به همین منظور انتظار عمل در این حوزه را داریم.  

به گزارش آرمان اقتصادی، محمد رضا پورابراهیمی در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه سال آینده در تذکری با استناد به ماده ۷۵ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بنده از زحمات آقای دلخوش در کمیسیون تلفیق تشکر می کنم ایشان سالها در کمیسیون اقتصادی نیز همکاری داشته اند و بعد از صحبتهایشان نیز از بنده عذرخواهی کردند اما بنده چندین نکته را لازم به ذکر می دانم خواهش می کنم اگر کسی در جریان اقدامات کمیسیون اقتصادی نیست و از آن اطلاع ندارد عملکرد کمیسیون را زیر سوال نبرد. در بحث پایه های مالیاتی که سر فصل درآمد پایدار است در مجلس دهم ما کلیات سی جی تی را تصویب کردیم اما دولت مخالفت کرد و از ما فرصت خواست تا لایحه به مجلس بیاورد. در نهایت با این که دولت اقدامی انجام نداد ما در هفته های اول تشکیل مجلس یازدهم این موضوع را در دستور کار قرار دادیم.

وی در ادامه اظهار کرد: در این زمینه مرکز پژوهشهای مجلس و کمیسیون اقتصادی تلاش کرد و بحث پایه های مالیاتی آن هم نه بر درآمد اقشار ضعیف بلکه مربوط به دلالان را تصویب کرد. حدود دو نیم ماه قبل این بحث به صحن مجلس آمد  و گزارش آن ارائه شد. قرار بود این گزارش که مربوط به پایه های مالیاتی بود اساس کار کمیسیون تلفیق باشد اما به هر دلیلی محقق نشد.

همچنین بخوانید

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی تصریح  کرد: از دیگر اقدامات کمیسیون اقتصادی بحث سامانه مودیان فروشگاهی بود که ما امروز  ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار درگاه الکترونیکی داریم اما ۵۰ درصد اطلاعات آنها در دسترس نیست. یعنی ما با حجم عظیمی از فرار مالیاتی مواجه هستیم. چندین جلسه در این خصوص با مجموعه های مربوطه برگزار شده است ما اقدامات لازم برای مولدسازی دارایی های دولت را شروع کرده ایم خواهش می کنم اگر همکاران از اقدامات کمیسیون اقتصادی اطلاعی ندارند آن را زیر سوال نبردند. ما گام های لازم را برداشته ایم و برای همین است که اکنون انتظار عمل داریم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا