انرژی

۸۶ هزار مگاوات برق در کشور تولید می‌شود

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی کشور گفت: ۸۶ هزار مگاوات برق در کشور تولید می‌شود.

محسن طرزطلب در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هم‌اکنون ۸۶ هزار مگاوات برق در کشور تولید می‌شود که سهم نیروگاه‌های حرارتی ۶۸ هزار مگاوات است.

وی تصریح کرد: ۱۹ نیروگاه حرارتی در کشور فعال هستند به‌طور متوسط در هشت سال گذشته ۲۵۰۰ مگاوات ظرفیت جدید در این حوزه ایجاد شده است.

همچنین بخوانید

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی کشور با بیان اینکه از برنامه پنجم عقب هستیم باید سرعت خود را افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: هرجایی که نیاز به برق داشته باش وظیفه ما است که آنجا برق را تأمین کنیم چون زیرساختی است که باید برای توسعه کشور ایجاد شود.

طرزطلب اضافه کرد: سالانه ۵۰۰۰ مگاوات برق باید به ظرفیت کشور اضافه شود اگر به همین نحو مصرف کنیم حجم سرمایه‌گذاری بالا است باید یک جای متوقف بشویم و مصرف را کنترل کنیم.

وی بیان کرد: هم بحث سوخت برای نیروگاه‌ها نیاز است هم اینکه هزینه سرمایه‌گذاری بالا است ولی چون کشور در حال رشد و توسعه است حداقل سالانه ۳۰۰۰ مگاوات لازم دارد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی کشور ادامه داد: یکسری نیروگاه‌های قدیمی هم وجود دارد که آن‌ها را باید از مدار تولید خارج کنیم باید به سمتی برویم در مصرف سوخت و انرژی صرفه‌جویی مناسبی اتفاق بیفتد.

طرزطلب اظهار کرد: اگر این هزینه‌ها در اینجا هزینه نشود در جای دیگر برای رفاه حال مردم در جای دیگر هزینه خواهد شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا