بورسبورس اوراق

وزیر ورزش: منتقدان واگذاری سرخابی‌ها اطلاعی از بازار سرمایه ندارند

وزیر ورزش و جوانان در واکنش به نظر کارشناسان در خصوص فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم برای واگذاری سرخابی‌ها گفت: برخی افراد در رسانه‌ صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند که اطلاعی از بازار سرمایه و واگذاری ندارند. نقدهایی می‌کنند که به خاطر عدم آگاهی است.

به گزارش آرمان اقتصادی، مسعود سلطانی‌فر در گفتگو با رادیو ورزش در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اگر در دوران وزارت خود کاری مانده باشد که انجام دهید، آن کار چیست؟ گفت: بحث خصوصی سازی سرخابی‌ها از مهمترین برنامه ها و اهداف دولت دوازدهم بود که بعد از ۴۰ سال که باشگاه‌ها دولتی بودند کار را شروع کردیم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به این که دولتی بودن این دو باشگاه مشکلاتی را در اداره آنها به وجود آورده، افزود: استقلال و پرسپولیس دو باشگاه رقیب هستند و اینکه اختیار آنها با یک مجموعه باشد حواشی ایجاد کرده است.

وی با بیان این که امروز اداره باشگاه‌های بزرگ فوتبال شرایطی را می‌طلبد که نمی‌توان به صورت دولتی انجام داد، یادآور شد: ما باید پرداخت، دریافت و درآمدهایی داشته باشیم که آن تابع قوانین دولتی نمی‌تواند باشد. من از ابتدای شروع کارم اراده داشتم خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس را در عمر این دولت انجام دهم. خوشبختانه امسال با هماهنگی بین همه دستگاههای ذیربط اوایل سال جاری موضوع واگذاری را مطرح کردیم که ۱۸ فروردین تصویب شد. با مسئولان بازار سرمایه موضوع را مطرح کردیم تا پایان سال بتوانیم این امر را محقق کنیم. این موضوع در توسعه فوتبال و شفاف‌سازی نقش مهمی خواهد داشت.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص ثبت مالکیت مجموعه‌های ورزشی برای استقلال و پرسپولیس، عنوان کرد: مکان‌ها معارض داشت و ما با استفاده از کارشناسان توانستیم مالکیت ۴ مجموعه را بگیریم و به نام ۲ باشگاه کنیم. حسابرسی انجام شده، مجامع را برگزار کردیم، برنامه ریزی چند سال آینده انجام شده و در نیمه اول بهمن ماه مرحله معرفی در بازار سرمایه را انجام دادند.

جور بی‌تدبیری واگذاری سرخابی‌ها را هم مثل بودجه دولت ‌بعدی خواهد کشید

سلطانی‌فر با اشاره به این که آماده هستیم با فراهم کردن شرایط وارد بازار سرمایه شویم و دستکم ۱۰ تا ۱۵ درصد سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای کشف قیمت عرضه شود، افزود: استارت اصلی زمانی است سهام اولیه سهام این دو باشگاه انجام شود. تلاش این است قبل از پایان سال این اتفاق بیفتد.

وی اضافه کرد: ما همه کارهای لازم را برای واگذاری سهام دو باشگاه استقال و پرسپولیس انجام دادیم و ادامه کار بر عهده بازار سرمایه و خصوصی سازی است. اراده گسترده‌ای وجود دارد که با رعایت قوانین این کار انجام شود.

سلطانی‌فر اظهار داشت: برخی افراد در رسانه‌ صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند که اطلاعی از بازار سرمایه و واگذاری ندارند. نقدهایی می‌کنند که به خاطر عدم آگاهی است.

وی گفت: بازار سرمایه به عنوان حافظ منافع مردم با هیچ کسی رودربایستی ندارد و اگر اطلاعات و اسناد آماده نباشد در شورای پذیرش مورد قبول قرار نمی‌گیرد. زمانی که همه گزارشات شفاف و کامل شود در شورای پذیرش مورد قبول قرار می‌گیرد.

آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا