بین الملل

سقوط ۸۷ درصدی سود غول نفتی انگلیس و هلند در سال ۲۰۲۰

شرکت شِل در گزارشی اعلام کرد که سود سالانه این غول نفتی انگلیس و هلند طی سال ۲۰۲۰ به ۴.۸۵ میلیارد دلار رسید که کاهش ۸۷ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۹ نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از اویل پرایس، شرکت شِل در گزارشی اعلام کرد که سود سالانه این غول نفتی انگلیس و هلند طی سال ۲۰۲۰، ۴.۸۵ میلیارد دلار بوده که ۸۷ درصد کمتر از ۱۶.۴۶ میلیارد دلار ثبت شده در سال ۲۰۱۹ است.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

در حالی که این نتیجه تحت تأثیر همه گیری کرونا شکل گرفته است، شل بر خلاف همتایان خود از جمله بریتیش پترولیوم BP و اکسون Exxon موفق به سوددهی شد.

این شرکت برای دوره سه ماهه جاری نیز خوش بین بود و سود سهام خود را از ۰.۱۶۶۵ دلار برای هر سهم به ۰.۱۷۳۵ دلار برای هر سهم طی سه ماهه آخر سال ۲۰۲۰ رساند.

بن ون بوردن، مدیر اجرایی شل با انتشار نتایج این شرکت گفت: ۲۰۲۰ سال فوق العاده ای بود. ما اقدامات سخت و قاطعانه ای انجام داده ایم و ضمن مراقبت از افراد، مشتریان و جوامع خود، عملیات تحویل بسیار مقاوم را از خود نشان داده ایم.

وی افزود: ما در سال ۲۰۲۰ با ترازنامه قوی تر، آماده سرعت بخشیدن به استراتژی خود و ایجاد آینده انرژی هستیم. ما به سیاست سود پیشرونده خود متعهد هستیم و انتظار داریم که از سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ سود سهام برای هر سهم را که به دلار آمریکا محاسبه می شود، حدود ۴ درصد افزایش دهیم.

بر اساس این گزارش، شل مانند بقیه شرکت های انرژی اروپایی ، حرکت خود را به سمت انرژی های تجدیدپذیر و سایر مشاغل جدید تسریع کرده است که ناشی از سقوط قیمت نفت و همه گیری کروناست که باعث نابودی برنامه های هزینه و استراتژی های رشد شد.

آخرین اقدام شرکت شل در این راستا، کسب بزرگترین شبکه شارژ خودروهای برقی در انگلیس بود که در مورد جزئیات مالی آن چیزی منتشر نکرد.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا