بانکبانک و بیمه

رشد ۱۱۰ درصدی صدور ضمانتنامه‌های ریالی بانک صنعت و معدن

رییس هیات مدیره بانک صنعت و معدن اظهار داشت: میزان صدور ضمانتنامه‌های ریالی در این بانک در ۱۰ ماهه سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از دو برابر شده و ۱۱۰ درصد رشد داشته است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، رئیس هیأت مدیره این بانک عنوان داشت: صدور ضمانتنامه های ریالی که در ۱۰ ماهه سال گذشته ۱۷ هزار میلیارد ریال بوده در ۱۰ ماهه سال جاری به رقم ۳۵ هزار و ۷۵۵ میلیارد ریال رسیده است.

وی همچنین از افزایش میزان وصول مطالبات در این بانک ابراز رضایت کرده و افزود: بنا بر گزارش عملکرد ۱۰ ماهه امسال، میزان وصول مطالبات، افزایش قابل توجه ۱۴۹ درصدی را نشان می دهد.

پاک طینت در خصوص نحوه تعامل با مشتریان دارای بدهی غیر جاری خاطرنشان کرد: بانک به عنوان شریک سرمایه گذاران و صنعتگران وظیفه دارد علاوه بر در نظر گرفتن جنبه های اقتصادی و سودآوری طرح ها، به اعتبار و توقعات مشتریان و تداوم چرخه تولید و اشتغال نیروی انسانی توجه کند و نهایت مساعدت را در عارضه یابی و حل مشکلات تسهیلات گیرندگان بدهکار داشته باشد.

رییس هیأت مدیره این بانک، راهکار پیشگیری از شکل گیری مطالبات معوق را اعتبارسنجی صحیح در پرداخت تسهیلات دانست و بیان داشت: اگر در بدو پرداخت تسهیلات، سعی در شناخت مشتری و بررسی سوابق وی داشته باشیم و نظارت دقیقی نیز بر مصرف تسهیلات صورت گیرد، شاهد معوق شدن مطالبات نخواهیم بود؛ البته ما اختیارات مناسبی به شعب و بخش های درگیر در وصول مطالبات، تفویض کرده‌ایم و چنانچه مشتریان دارای بدهی با حسن نیت به بانک مراجعه کنند، بانک نیز تقسیط مجدد بدهی یا تخفیف‌هایی در میزان جرایم با لحاظ قوانین و بخشنامه های موجود برای آنها در نظر خواهد گرفت.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا