ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

سفارش بیش از هزار موتور گازسوز برای ناوگان آمازون

شرکت آمازون بیش از هزار موتور کامیون که با سوخت گاز طبیعی فشرده کار می کنند، برای ناوگان آمریکایی خود سفارش داد.

به گزارش آرمان اقتصادی، پاندمی ویروس کرونا باعث افزایش فعالیت تحویل کالا در سال ۲۰۲۰ شد و حجم ترافیک کامیونها از سطح سال ۲۰۱۹ فراتر رفت در حالی که ترافیک خودروهای سواری کاهش داشت. اما افزایش فعالیت جاده ای به معنای آلودگی بیشتر است زیرا کامیونهای سنگین گازهای گلخانه ای بیشتری در مقایسه با خودروهای سواری منتشر می کنند.

شرکتهای حمل و نقل در حال ساخت کامیونهای برقی برای کاهش آلایندگی کربن هستند. طبق آمار فدرال آمریکا، عمده بار در این کشور از طریق کامیونهای متوسط و سنگین حمل می شود که کمتر از پنج درصد از ناوگان جاده ای را تشکیل می دهند اما عامل بیش از ۲۰ درصد از انتشار گازهای گلخانه ای هستند.

همچنین بخوانید

آمازون در بیانیه ای اعلام کرد از معرفی راهکارهای پایدار برای حمل و نقل جاده ای بار هیجان زده باست و سرگرم کار روی شماری از انواع خودروهای جدید شامل خودروی برقی و CNG است.

فروش این شرکت اینترنتی ۳۸ درصد در سال ۲۰۲۰ افزایش داشت و قصد دارد یک کسب و کار کربن خنثی را تا سال ۲۰۴۰ اداره کند.

این موتورها که توسط جوینت ونچر شرکتها “کامینز” و “وست پورت فوئل سیستمز” تامین می شوند، در کامیونهای سنگین آمازون بکار خواهند رفت که در فاصله انبارها تا مراکز توزیع این شرکت فعالیت دارند. دو منبع آگاه اظهار کردند این موتورها می توانند با منابع تجدیدپذیر و گاز طبیعی غیرتجدیدپذیر کار کنند.

طبق اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا، گاز طبیعی در هنگام سوختن در مقایسه با سوخت دیزل ۲۷ درصد کمتر دی اکسید کربن منتشر می کند.

آمازون در سال ۲۰۱۹ هزار ون برقی به شرکت ریویان اتوموتیو سفارش داد. نخستین دستگاه از این ونها که برای آخرین مرحله تحویل کالا به مشتری مورد استفاده قرار می گیرند، قرار است امسال تحویل داده شوند. این شرکت همچنین ۱۸۰۰ دستگاه ون برقی برای ناوگان تحویل کالای اروپایی خود به شرکت مرسدس بنز سفارش داده است.

بر اساس گزارش رویترز، سایر شرکتهای حمل و نقل هم در حال بررسی راههایی برای کاهش انتشار آلایندگی هستند. شرکت یونایتد پارسل سرویس در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد در راستای سرمایه گذاری ۴۵۰ میلیون دلاری برای کاهش آلایندگی محیط زیستی ناوگانش که بالغ بر ۱۲۳ هزار دستگاه خودرو است، بیش از ۶۰۰۰ دستگاه کامیون گازسوز در مدت سه سال آینده خریداری می کند و خرید گاز طبیعی تجدیدپذیر را افزایش می دهد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا