ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

ارائه سه خدمت پرمراجعه در اپلیکیشن دولت همراه

به گفته معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دستگاه‌های اجرایی موظفند تا پایان سال، سه خدمت پرمراجعه خود را از طریق اپلیکیشن دولت همراه‬⁩ در دسترس مردم قرار دهند.

به گزارش آرمان اقتصادی، با بهره‌گیری از سامانه دولت همراه، مردم می‌توانند به جای مراجعه‌ی حضوری برای دریافت خدمات دولتی، هر زمان و هر جا این خدمات را درخواست کنند. هم‌چنین حل چالش‌های آلودگی هوا، اشتغال، حفظ محیط زیست، حقوق شهروندی و ایجاد بهره‌وری، مهم‌ترین دستاوردهای دولت همراه است. دولت همراه یکی از ابزارهای این است که منابع موجود را محور قرار داده و می‌توان اقتصاد را شکل داد.

البته پروژه‌هایی مانند شبکه ملی اطلاعات، دولت الکترونیکی و دولت همراه از پروژه‌هایی هستند که افتتاح آن‌ها تازه سرآغاز فعالیت‌های لازم در این طرح‌ها به شمار می‌رود و آغاز به کارشان، به این معنا نیست که کاملا به اتمام رسیده‌اند؛ بلکه لازم است خدمات متنوع در بستر این امکانات قرار بگیرد تا آنچه از ابتدا درباره کاهش مراجعات و صرفه‌جویی در زمان و سهولت در بروکراسی اداری مدنظر بوده محقق شود.

همچنین بخوانید

به گفته تحلیلگران، اگر در راستای تسریع راه‌اندازی دولت الکترونیک تلاش کنیم، فساد کاهش‌ می‌یابد و مردم نباید برای دریافت خدمات به طبقات بالای یک ساختمان اداری بروند. با دولت همراه به جای این‌که نیاز باشد مردم برای دریافت خدمات مراجعه کنند، می‌توان خدمات دولتی را همه وقت و همه جا به مردم ارائه داد. این ویژگی متمایز دولت همراه نسبت به گروه‌هاست.

این روزها و در شرایطی که به دلیل شیوع کرونا در کشور، یکی از مهم‌ترین‌ راه‌های جلوگیری از گسترش بیشتر این ویروس، تا حد ممکن خانه‌نشینی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی عنوان شده، دولت الکترونیک و ارائه خدمات دولتی به‌صورت غیرحضوری و الکترونیکی یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌تواند مورد توجه افرادی که به این خدمات نیاز دارند قرار بگیرد.

در این راستا امیر ناظمی -رئیس سازمان فناوری اطلاعات- به‌تازگی با اشاره به ‏مصوبه‌ی ستاد ملی کرونا درباره ⁧‫دولت الکترونیکی، در توییتر نوشت: ‏همه دستگاه‌های اجرایی موظفند تا پایان سال، سه خدمت پرمراجعه خود را از طریق اپلیکیشن دولت همراه‬⁩ در دسترس مردم قرار دهند. ‏قرارگاه مقابله با کرونا هم مسول نظارت و برخورد با کم‌کاری شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا