بین الملل

سود خالص غول فناوری ژاپنی ۲۰ برابر شد

غول فناوری ژاپنی "سافت‌بنک" اعلام کرد که در دوره سه ماه منتهی به ۳۱ دسامبر سود خالص این شرکت بیش از ۲۰ برابر افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، شرکت ژاپنی “سافت‌بنک” روز دوشنبه اعلام کرد که این غول فناوری ۸۴۴ میلیارد ین (۸ میلیارد دلار) سود در واحد صندوق “ویژن” خود در سه ماه منتهی به ۳۱ دسامبر ثبت کرده است.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

این در حالی است که یک سال پیش با وجود سود حاصل از سرمایه گذاری در شرکت فناوری اوبر  Uber Technologies و دیگر شرکت ها، سافت‌بنک از ضرر خود طی این سه ماه خبر داده بود.

درآمد دوره سه ماهه منتهی به ۳۱ دسامبر نسبت به سال گذشته تغییرات عمیقی را نشان می دهد.

بر اساس این گزارش، با توجه به اینکه نرخ بهره بانکی در پایین ترین سطح خود قرار دارد، رشد بازار منجر به رشد سهام شرکت های فناوری از جمله صندوق “ویژن” شده است.

در طول این دوره سه ماهه، اپراتور برنامه تحویل غذا “دوردش” و پلتفرم فروش در خانه “اپن دور” که از سوی سافت‌بنک حمایت می شود، به صورت عمومی عرضه شد.

تقریباً نیمی از پرتفوی اولین صندوق بینایی در اواخر دسامبر منقضی شد یا در لیست قرار گرفت ، و به صندوق نقدینگی ارائه می داد که پشتیبانان آن شامل صندوق های ثروتمندی عربستان و ابوظبی هستند.

در طول سه ماهه سوم، سود خالص این شرکت بیش از ۲۰ برابر افزایش یافت و به ۱.۱۷ تریلیون ین (۱۱.۰۹ میلیارد دلار) رسید. این رقم در حالی گزارش شد که در نظرسنجی انجام شده توسط ریفینیتیو “اسمارت استیمیت” چهار تحلیلگر سود این شرکت را در این مدت ۱۷۱ میلیارد ین برآورد کرده بودند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا