اقتصاد کلان

دژپسند: استان های شمالی از تخصیص منابع محروم هستند

ایسنا/گلستان وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: سه استان شمالی گلستان، مازندران و گیلان از مواهب خدادادی برخوردار هستند اما از نگاه های تخصیص منابع محروم هستند.

فرهاد دژپسند ظهر امروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان اظهار کرد: اگر به‌درستی گردشگری در منطقه شمال کشور توسعه پیدا می‌کرد، خیلی می‌توانست برای مدیریت منابع ارزی کشور مفید باشد.

وی بیان کرد: اگر به این منطقه رسیدگی کنیم، وابستگی کشور به خارج در بسیاری از زمینه‌ها کم می‌شود و این منطقه می‌تواند به اهرمی برای توسعه صادرات و حضور بادوام در اقتصاد منطقه تبدیل شود.

همچنین بخوانید

دژپسند افزود: درآمد سرانه استان گلستان خیلی پایین است و این مسئله به آثار عدم توجهات به این استان بر می‌گردد. مسئولان استان برای حل این مشکل از ظرفیت بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری استفاده کنند.

وزیر اقتصاد در ادامه بیان کرد: با وجود شرایط فشار حداکثری، در هفت ماه اول امسال ۴.۹ میلیارد دلار جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور داشتیم. طرح‌ها به تصویب رسیده و در مرحله اجرا قرار دارد.

دژپسند با اشاره به اینکه صنعت گردشگری در گلستان به‌خوبی توسعه نیافته است، گفت: می‌توان با ایجاد برخی زیرساخت‌ها و استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران خارجی در گلستان، این استان را به قطب گردشگری سلامت تبدیل کرد.

وی تصریح کرد: برخی معتقدند به خاطر طبیعت خدادادی عالی، نمی‌توان در شمال کشور صنایع را گسترش داد درحالی‌که اینطور نیست و می‌توان صنایع پاک را در این استان ها توسعه داد. امروز که به سمت اقتصاد هوشمند و دیجیتال می رویم، منطقه شمال کشور را به قطب صنعت آی تی تبدیل کنیم.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: دولت و بخش خصوصی باید به عنوان دو بال انقلاب اقتصادی عمل کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا