كشاورزی و دامپروری

عشایر امسال از آموزش مجازی محروم شدند

مدیرکل دفتر آموزش بهره‌برداران و مشاغل کشاورزی گفت:در سال۹۹ با شیوع  بیماری کووید۱۹ و دسترسی محدود جامعه عشایری به زیرساختهای فناوری اطلاعات،امکان آموزش برخط و پیوسته بسیار مشکل بود و گاهاً مراکز مجری ناچار به مراجعه حضوری و ارائه خدمات آموزشی بودند.

مریم طهماسبی مدیرکل دفتر آموزش بهره‌برداران و مشاغل کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی و جوامع محلی به عنوان یکی از مؤلفه ­های اصلی توسعه ملی، نقش بسیار مهمی دارد چرا که در پرتو آموزش امروز، دنیای فردا شکل خواهد گرفت.

وی افزود: مهارت­ آموزی و توان ­افزایی بهره­ برداران به ویژه در میان جامعه عشایری نیز از این مقوله مستثنی نبوده و نیست. رسیدن به اهداف توسعه کشاورزی و ارتقاء سطح زندگی عشایر کوچنده و عشایر مستقر در کانون­ های توسعه از طریق آشنایی با یافته ­های کاربردی پژوهشی و فناوری ­های نوین همواره از برنامه ­های اصلی دفتر آموزش بهره­برداران و مشاغل کشاورزی بوده است.

همچنین بخوانید

مدیرکل دفتر آموزش بهره‌برداران و مشاغل کشاورزی ادامه داد: آموزش و توانمندسازی این قشر از جامعه بزرگ بهره برداران بخش، با هدف بهبود رفاه و معیشت خانوارهای عشایری، ارتقا بهره وری، افزایش تولید، کاهش هزینه، کسب درآمد بیشتر و حفظ منابع پایه انجام می شود.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

 

وی تصریح کرد: در این میان همراهی و مشارکت سایر دستگاه­ های خدمات رسان به جامعه عشایری از جمله سازمان امور عشایر، سازمان دامپزشکی کل کشور، سازمان بسیج عشایری و …  نیز مثال زدنی است چرا که تجربه نشان می ­دهد همراهی و همکاری در پیاده سازی و اجرای یک برنامه، دستیابی به هدف را بهتر و بیشتر محقق می­ نماید.

موسوی اظهار داشت: برنامه ­های آموزش عشایری که در این دفتر پیگیری می­شود،  در قالب برنامه تدوین شده و مصوب تحت عنوان تصویب نامه هیأت وزیران در خصوص ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی به جامعه عشایری ارائه می شود. علاوه بر آن برنامه های مساله محور که در هر منطقه یا حوزه متفاوت بوده و بستگی به شرایط ویژه عشایر، تغییرات اقلیم و پیشامدهای سالانه دارد نیز برنامه ریزی شده و سعی می­گردد با تعاملات و بهره گیری از تمامی ظرفیتها به اجرا درآید.

وی گفت: آموزش­های مهارتی در حوزه بهره وری دام سبک، پرورش دام و طیور، بهداشت دام، آموزش بهره برداری و تولید گیاهان دارویی، مرتعداری و آبخیزداری و … از جمله آموزشهای اجرا شده برای این گروه از مخاطبان عشایری است.

موسوی ادامه داد: با توجه به جمع بندی و گزارشگری انجام شده در پایان سال ۹۸ ، دوره­ های آموزشی ویژه عشایر که از طریق ۳۲ مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی در استان­ها پیگیری و اجرا گردید، ۸۵۰۶ نفر از جامعه عشایری را تحت پوشش قرار داد و عملکردی برابر با ۲۱۸۰۷  نفر روز  داشت.

مدیرکل دفتر آموزش بهره‌برداران  و مشاغل کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: بی تردید برنامه ریزی به منظور ارتقا سطح دانش و مهارت جامعه بزرگ کوچنده و عشایر غیور ایران، باید در اولویت های دستگاه های مرتبط با موضوعات جامعه عشایری قرار گیرد.

وی اظهار داشت: انتظار می رود در سال های آتی با توجه به توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات، امکان بهره گیری از آموزش های مجازی نیز برای این قشر از جامعه ایجاد گردد.

مدیرکل دفتر آموزش بهره‌برداران  و مشاغل کشاورزی گفت: در سال ۱۳۹۹ با شیوع  بیماری کووید ۱۹ و دسترسی محدود جامعه عشایری به زیرساختهای فناوری اطلاعات، امکان آموزش های برخط و پیوسته بسیار مشکل بود و گاهاً مراکز مجری ناچار به مراجعه حضوری و ارائه خدمات آموزشی بودند، لذا توسعه سامانه آموزشی یکپارچه به صورت آنلاین و آفلاین به منظور خدمت رسانی به جامعه بزرگ و اثرگذار عشایری ضرورتی انکار ناپذیر است.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا