بورسبورس اوراق

شاخص بورس به رشد ۲ هزار واحدی بسنده کرد

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۲هزار و ۸۳واحدی، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۲۶۴هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش آرمان اقتصادی، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۱۱میلیارد و ۹۹۱میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۱۲هزار و ۲۹۲میلیارد تومان در بیش از یک میلیون و ۲۵۱هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۲هزار و ۸۳واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۲۶۴هزار و ۳۳۷واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان و پالایش نفت بندرعباس شد و در مقابل شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و معدنی و صنعتی گل گهر با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبت را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۵۴۳واحد، شاخص‌های کل (هم‌وزن) ۱۴۶۰واحد، قیمت (هم‌وزن) ۹۵۵واحد، آزاد شناور ۶۳۱۵واحد و ‌بازار اول ۶۰۹۵ واحد رشد و شاخص بازار دوم ۱۱۷۴۱ واحد افت کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۲میلیارد و ۱۸۲میلیون ورقه به‌ارزش ۸هزار و ۳۲میلیارد تومان در ۵۰۷هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۵۶واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۷هزار و ۸۱۶واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی بیمه پاسارگاد، پلیمر آریا ساسول و پتروشیمی زاگرس شد و در مقابل شرکت‌های آهن و فولاد ارفع، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و زغالسنگ پرورده طبس بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا