بورسبورس اوراق

لزوم بهره‌گیری از ابزارهای تأمین مالی شرکت‌های کوچک و متوسط در بازار سرمایه

رئیس سازمان بورس گفت: باید از ابزارهای مختلف برای تأمین مالی شرکت‌های کوچک و متوسط در بازار سرمایه بهره ببریم، چرا که بسیاری از شرکت‌ها امکان عرضه اولیه سهام را ندارند اما می‌توانند از ابزارهایی مانند تأمین مالی جمعی کمک بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی دهقان ‌دهنوی در جریان آیین رونمایی از بازار تأمین مالی جمعی و شاخص صکوک فرابورس ایران (Sindex) که بعدازظهر امروز (یکشنبه) با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور برگزار شد، با اشاره به اینکه همواره دانش و نوآوری در بازار سرمایه بسیار مورد توجه و در واقع پیش‌برنده آن است، گفت: برای پیشبرد فعالیت‌هایی که در حوزه علم و فناوری انجام می‌شود و به توسعه اقتصادی منجر می‌شود، به تأمین مالی نیاز داریم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: بازار سرمایه آمادگی دارد کنار معاونت علمی و فناوری به تأمین مالی فعالیت‌های نوآورانه و دانش‌بنیان کمک کند و در این مسیر از ابزارهای نوآورانه مختلفی همچون تأمین مالی جمعی استفاده می‌کند.

به‌گفته وی، تأمین مالی جمعی به مردمی‌سازی اقتصاد کمک می‌کند، چراکه افراد مختلف با منابع اندک می‌توانند در کسب‌وکارها سرمایه‌گذاری کنند. این بازار همچنین با توجه به تجمیع سرمایه‌های خرد و عمومی به بحث تعاون نیز مرتبط است.

دهقان ‌دهنوی همچنین تأکید کرد: باید از ابزارهای مختلف برای تأمین مالی شرکت‌های کوچک و متوسط در بازار سرمایه بهره ببریم، چرا که بسیاری از شرکت‌ها امکان عرضه اولیه سهام را ندارند اما می‌توانند از ابزارهایی مانند تأمین مالی جمعی کمک بگیرند.

وی آموزش و فرهنگ‌سازی در زمینه بازارها و ابزارهای نوآورانه را ضروری دانست و گفت: با توجه به ماهیت شفاف بازار سرمایه باید تمامی شرایط و قوانین سرمایه‌گذاری از طریق این بازارها به‌صورت شفاف به عموم مردم اطلاع‌رسانی شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص شاخص صکوک فرابورس ایران به‌عنوان شاخصی برای سنجش اوراق با درآمد ثابت هم گفت: امروزه تأمین مالی از طریق صکوک در بازار سرمایه به حجم و عمق بالایی رسیده است و از این رو طراحی شاخص برای دسته‌های مختلف صکوک برای سرمایه‌گذاران، تحلیلگران و محققان بازار سرمایه بسیار کاربردی خواهد بود و از طرفی به شفافیت اطلاعات در بازار بدهی می‌انجامد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

انتهای پیام/+

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا