انرژی

بررسی طرح الزامات اجرایی توزیع و عرضه سوخت و CNG در کمیسیون انرژی

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی کلیات طرح الزامات اجرایی توزیع و عرضه سوخت و CNG در کشور، در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

مالک شریعتی نیاسر در گفت وگو با ایسنا، ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون طرح الزامات اجرایی توزیع و عرضه سوخت و CNG در کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت کلیات این طرح به تصویب اعضای کمیسیون رسید. مقرر شد جزئیات این طرح در کمیته نفت کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفته و گزارش نهایی آن به صحن کمیسیون بیاید.

وی در ادامه اظهار کرد: همچنین لایحه تاسیس نهاد مستقل تنظیم گر بخش برق به عنوان کمیسیون فرعی در جلسه امروز کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

همچنین بخوانید

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در ادامه نیز گزارشی از سوی شرکت نفت وگاز پارس در خصوص وضعیت افت فشار گاز در میدان پارس جنوبی به اعضای کمیسیون ارائه و سناریوهای مختلفی برای جبران این افت فشار در سال ها آینده ارائه شد که باید در قالب امور اجرایی دنبال شود.

وی در ادامه تاکید کرد: سناریوهایی نظیر کاهش قطر لوله ها و انتقال گاز از طریق خطوط لوله های موازی و یا تعبیه کمپرسورهای دریایی برای جبران فشار مورد نیاز از جمله سناریوهایی بود که مطرح شد. هرکدام از آن ها دارای مزایا و معایبی بوده و سرمایه گذاری هایی نیاز دارد که باید با کار کارشناسی بررسی شود. به طور کلی وزارت نفت و مجموعه شرکت های فعال در حوزه پارس جنوبی در حال برنامه ریزی برای جبران افت فشار هستند تا ما در سال های آینده در تامین گاز با مشکل مواجه نشویم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا