اقتصاد کلان

معاون وزیر اقتصاد منصوب شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی "سید رضا عظیمی" را به سمت معاون امور اقتصادی این وزارتخانه منصوب کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، وزیر اقتصاد در این حکم مواردی چون “بررسی و تحلیل مسایل اقتصادی کشور و انجام پژوهش‌های کاربردی در خصوص انواع بازارها (کالا و خدمات، پول، سرمایه، ارز و کار)”، “طراحی و تهیه مدل‌های کمی در راستای ایفای وظایف حاکمیتی (سیاست گذاری، هدایت و نظارت) و شبیه سازی سیاست‌های اقتصادی با تاکید بر حوزه عملکرد وزارت امور اقتصادی و دارایی”، “بررسی و تحقیق همه جانبه در حوزه‌های بانکی، بیمه‌ای، بازرگانی داخلی و خارجی و اقتصاد جهانی” و “پیش بینی شاخص‌های کلان اقتصادی به ویژه در بخش‌های واقعی اقتصاد” را به عنوان اولویت‌های کاری وی تعیین کرده است.

بر این اساس، مواردی چون “ارائه روش‌ها و الگوهای مناسب به منظور تخمین شاخص‌های مختلف بخش عمومی”، “بررسی و تحقیق در خصوص موضوعات و محورهای سیاست‌های مالی و توسعه‌ای بخش عمومی” ، “ارائه پیشنهادات و راهکارهای اجرایی و یا اصلاح قوانین جهت ارتقای سیاست‌ها در حوزه‌های مرتبط”، “پایش محیط کسب و کار در ایران بر اساس شاخص‌های بین المللی، ملی و منطقه‌ای” و “ارتباط با سازمان‌ها و اتحادیه‌های بین المللی و بهره گیری از تجربیات آنها در حوزه‌های اقتصادی و محیط کسب و کار” از جمله اولویت‌های تعیین شده از سوی دژپسند برای سید رضا عظیمی است.

همچنین بخوانید

وزیر اقتصاد همچنین مواردی چون “انسجام و هماهنگی در تسریع و پیشبرد پروژه‌های اقتصاد مقاومتی وزارت امور اقتصادی و دارایی ارجاع شده از ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی”، “انسجام و هماهنگی در تسریع و پیشبرد پروژه‌های راهبردی وزارت امور اقتصادی و دارایی” ، “افزایش ارتباط با محافل علمی و پژوهشی و گسترش دایره مشورت با صاحب نظران و فعالان اقتصادی به منظور مطالعه و تدوین سیاست‌ها و تدابیر اقتصادی”، “حضور فعال در جلسات به نمایندگی از وزارت امور اقتصادی و دارایی ” و ” اعمال نظارت مستمر و موثر در خصوص نحوه اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی” را به عنوان دیگر اولویت‌های معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد تعیین کرده است.

گفتنی است، سید رضا عظیمی فارغ التحصیل دکترای اقتصاد با گرایش‌های اقتصاد بخش عمومی و اقتصاد پولی از دانشگاه تهران و فوق لیسانس علوم اقتصادی از دانشگاه شهید بهشتی است.
عظیمی دارای سوابق شغلی چون مدیر کلی امور اقتصادی و دارایی استان گیلان، مدیر کلی دفتر مطالعات بازار های مالی و بازرگانی وزارت امور اقتصادی و دارایی و مدیریت کلی دفتر یارانه‌های وزارت تعاون و رفاه اجتماعی است.

وی همچنین مسئولیت‌های دیگری چون   “نمایندگی وزیر اقتصاد در کارگروه تنظیم بازار، “دبیری هسته اندیشه ورزی کاربست آموزه‌های دینی”، ریاست شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان گیلان و ‌ عضویت شورای پژوهشی این وزارتخانه را برعهده داشته است.

معاون جدید امور اقتصادی وزارت اقتصاد سابقه مشارکت در تدوین کتاب‌های مختلف و نیز گزارشات و مقالات متعدد در نشریات و مجلات معتبر علمی را نیز در کارنامه شغلی خود دارد.

لازم به ذکر است که پیش از این با استعفای رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، معاون پیشین امور اقتصادی وزیر اقتصاد (محمد علی دهقان دهنوی) ریاست سازمان بورس را برعهده گرفت.

انتهای پیام 

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا