امور زیربناییراه و ساختمان

هدفگذاری برای افزایش سهم بار در شبکه ریلی به سالیانه ۱۰۰ میلیون تن/ نظارت بر بازار قطعات و لوازم یدکی به وزارت صمت سپرده شد

وزیر راه و شهرسازی از هدفگذاری برای افزایش سهم بار در شبکه حمل و نقل ریلی به ۱۰۰ میلیون تن در سال با اتصال خطوط ریلی کارخانجات و معادن کشور به شبکه ملی راه آهن خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی از وزارت صمت، محمد اسلامی پس از پایان نشست مشترک با علیرضا رزم حسینی «وزیر صنعت، معدن و تجارت» با بیان این مطلب، افزود: هم اکنون سهم ترانزیت بار در شبکه حمل و نقل ریلی ۵۰ میلیون تن در سال است که با اتصال خطوط ریلی فرعی معادن و کارخانجات به شبکه ملی این سهم ارتقا خواهد یافت.

هم افزایی میان ۲ وزارتخانه صمت و راه و شهرسازی

وی ۲ وزارت صمت و راه و شهرسازی را مکمل و لازم و ملزوم هم دانست و گفت: جلسات منظم میان دو وزارتخانه در سطح وزرا و سازمان های تابعه در راستای هم افزایی و همگرایی برای توسعه کمی و کیفی محورهای مشترک فعالیتی انجام می شود.

لجستیک و برندینگ ۲ پیستون قدرتمند برای توسعه کشور

وزیر راه و شهرسازی ایجاد «قدرت لجستیکی» و «برندینگ» را ۲ پیستون قدرتمند برای توسعه کشور دانست و بیان کرد: وزارت صمت برنامه ریزی و سرمایه گذاری روی برندینگ را انجام می‌دهد و وزارتخانه راه و شهرسازی در حوزه برنامه ریزی، طراحی، ایجاد یک نظام هوشمند برای حمل و نقل بار و بهینه سازی قیمت تمام شده آن اقدام می کند که به همین خاطر این دو وزارتخانه لازم و ملزوم همدیگرند.

جانمایی واحدهای صنعتی و معدنی برای نزدیک‌تر شدن به شبکه ریلی

اسلامی؛ مشارکت معادن و کارخانجات در توسعه خطوط ریلی کشور و جانمایی واحدهای صنعتی و معدنی برای نزدیک‌تر شدن به شبکه ریلی را از ضروریات دانست و گفت: این مهم به خوبی در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین تاکید کرد: در این جلسه در خصوص نوسازی ناوگان ریلی، جاده‌ای و دریایی و توسعه کیفی آن تصمیمات خوبی با تعامل دو وزارتخانه اتخاذ گردید.

وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: در حوزه شورای عالی هماهنگی ترابری و تنظیم بازار نیز دو وزارتخانه به اتفاق نظر های خوبی در مسایل مشترک رسیده اند. دهمین جلسه کارگروه ویژه حمل و نقل را برگزار کردیم و مسائل و مشکلات مهم این حوزه از جمله موضوعات قابل بررسی در بخش حمل بار را با مشارکت وزارت صمت احصاء نمودیم.

نظارت بر بازار قطعات و لوازم یدکی به وزارت صمت سپرده شد

اسلامی بیان کرد: با تصمیم کارگروه ویژه حمل و نقل مقرر شد که قطعات یدکی بازار شناسایی و برای آنها شناسه تعریف شد که سازمان حمایت و معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت کار نظارت و کنترل بازار این قطعات را بر عهده گرفتند.

ایجاد تعادل در تولید و عرضه روغن موتور با تاکیدات وزیر صمت

وی تصریح کرد: همچنین با مشارکت وزارت صمت و تصمیمات کارگروه ویژه حمل و نقل روغن موتور در پایانه‌ها توزیع شد و وضعیت عرضه روغن آرام شد، ایجاد تعادل در تولید و عرضه روغن موتور با تاکیدات وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در دستور کار قرار گرفته و اجرایی شده است.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا