امور زیربناییراه و ساختمان

کاهش دو ساعته زمان سفر با افتتاح آزادراه غدیر

مجری آزادراه تهران جنوبی تهران گفت: آزادراه غدیر باعث کاهش هزینه و زمان سفر برای وسایل نقلیه سبک به طور متوسط ۹۰ دقیقه و برای خودروهای نیمه‌سنگین به طور متوسط ۱۱۰ دقیقه می‌شود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بابک لارتی با اشاره به افتتاح آزادراه جنوبی تهران (آزادراه غدیر)اظهار داشت: یکی از حلقه های اتصال کریدورهای غرب به شرق و شمال به جنوب که جایگاه کشور را در حمل و نقل بین‌المللی بار ارتقا می‌بخشد و زمینه توسعه مناسبات حمل و نقلی به منظور ساماندهی حمل و نقل کالا و مسافر در این کریدورها را فراهم می‌سازد، آزادراه غدیر است.

وی افزود: آزادراه کنارگذر جنوبی استان‌های البرز و تهران به طول ۱۵۸ کیلومتر و به صورت دو باند ۶ خطه با عرض ۳۷ متر، از محدوده شهر آبیک در آزادراه کرج- قزوین شروع می‌شود و تا محدوده چرمشهر در آزادراه قم- گرمسار امتداد می‌یابد و در اتصال کریدور غرب به شرق که از مرز بازرگان تا مرز سرخس امتداد پیدا می‌کند نقش مهمی دارد.

لارتی اظهار داشت: آزادراه غدیر از چهار استان قزوین، البرز، مرکزی و تهران عبور می‌کند و موجب انتقال تردد خودروهای عبوری از کلانشهرهای کرج و تهران به خارج از محدوده این شهرها می‌شود و زمینه ایجاد یک ارتباط ایمن و حیاتی بین کریدورهای منتهی به تهران را فراهم می‌سازد.

وی در خصوص دسترسی‌های این آزادراه گفت: آزادراه جنوبی استان‌های تهران و البرز همه شریان‌های آزادراهی غرب، جنوب و جنوب شرق منتهی به این دو استان را قطع می‌کند و دارای ۸ دستگاه تبادل همراه با رمپ و لوپ‌ها، ۱۰ دستگاه تقاطع غیرهمسطح با راه‌های فرعی و راه‌آهن و همچنین سه دستگاه پل بزرگ رودخانه‌ای است.

مجری پروژه آزادراه جنوبی تهران ادامه داد: این آزادراه که با مشارکت ۳۰ درصدی دولت و ۷۰ درصدی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) احداث شده است و سبب کاهش هزینه و زمان سفر برای وسایل نقلیه سبک به طور متوسط ۹۰ دقیقه و برای خودروهای نیمه‌سنگین به طور متوسط ۱۱۰ دقیقه می‌شود.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا