بین الملل

دو برابر شدن حملات سایبری به فروشگاه‌های آنلاین روسی در سال ۲۰۲۰

شرکت امنیت سایبری روستلکام-سولار در بیانیه ای اعلام کرد که تعداد حملات سایبری از نوع دیداس به فروشگاه‌های خرده فروشی آنلاین روسی تقریباً در سال ۲۰۲۰ دو برابر شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از خبرگزاری تاس، شرکت امنیت سایبری روستلکام-سولار Rostelecom-Solar در بیانیه ای اعلام کرد که تعداد حملات دیداس به فروشگاه‌های خرده فروشی آنلاین روسی تقریباً در سال ۲۰۲۰ دو برابر شده است.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

در این بیانیه آمده است: تجارت خرده فروشی آنلاین چندین سال در کانون توجه مجرمان سایبری قرار داشته است. اما در پی محدودیت های کرونایی و افزایش تقاضای مشتریان برای خدمات خرده فروشی آنلاین ، جذابیت آنها برای هکرها بیشتر شده است.

به گفته کارشناسان روستلکام، ۴۰ درصد حملات سایبری در سه ماهه چهارم سال به دلیل افزایش تقاضای مشتری در آستانه فصل تعطیلات ثبت شده است.

خسارت روزانه ناشی از چنین حملاتی برای خرده فروشان بزرگ آنلاین در حدود ۶۰۰۰۰۰ روبل (۸۲۰۰ دلار) و برای خرده فروشی های کوچک تا ۱۰۰۰۰۰ روبل (۱۳۰۰ دلار) تخمین زده می شود.

به گفته این تحلیلگران، هدف حملات دیداس معمولاً لطمه زدن به اعتبار خرده فروشان و اخاذی پول است.

این کارشناسان همچنین افزودند: بعضی اوقات حملات دیداس انجام می شود تا سرویس امنیتی شرکت قربانی را از تهدید جدی تری مانند سرقت اطلاعات مشتری، غافل کند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا