اقتصاد کلان

طغیانی: دولت گام کوچکی برای اصلاح بودجه برداشته است

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در اصلاحیه بودجه گام کوچکی برای اصلاح برداشته ابراز امیدواری کرد که مجلس گام بلندتری در این زمینه بردارد.

به گزارش آرمان اقتصادی، مهدی طغیانی در جلسه علنی صبح امروز سه شنبه و در جریان بررسی کلیات اصلاحیه  دولت بر لایحه بودجه ۱۴۰۰ به عنوان موافق کلیات گفت: موضوعی که امروز بررسی می کنیم کاملا بر اولویت مردم که تورم است منطبق است. ما معتقدیم کسری بودجه دولت موتور تورم زایی در اقتصاد کشور است. وقتی لایحه دولت آمد کسری بودجه بالایی داشت و این سبب می شد زندگی و معیشت مردم در سال آینده تنگ تر شود. لذا مجلس کلیات را رد کرد که این تصمیم سیاسی نبود بلکه علمی و کارشناسانه بود.

وی اضافه کرد: لایحه اولیه شفاف نبود، رانت زا بود و کسری شدیدی داشت. حالا گام کوچکی برای اصلاح برداشته شده و ما امیدواریم مجلس در کمیسیون تلفیق و صحن علنی گام بلندتری را برای مهار تورم از طریق کنترل کسری بودجه بردارد.

همچنین بخوانید

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: خطوط قرمز ما باید این باشد که کسری تراز عملیاتی توسط مجلس دو برابر دولت کاهش یابد. یعنی باید کسری تراز را ۷۰ هزار میلیارد تومان کاهش دهیم و هزینه تراشی نکنیم زیرا همین هزینه های خرد و پراکنده با تورم شسته خواهد شد و با هزینه بیشتری از جیب مردم در می آید.

طغیانی با تاکید بر ضرورت شفاف سازی بودجه خاطرنشان کرد: مقداری از درآمدها به فروش نفت حواله داده شده که معلوم نیست چقدر است. ما باید بودجه را رانت زدایی کنیم و دارایی فروشی را به خصوص برای خرج بودجه جاری متوقف کنیم. همچنین کاهش شکاف طبقاتی و تبعیض در پرداخت ها باید خط قرمز ما باشد و درآمدزایی پایدار برای دولت مد نظرمان قرار گیرد.

طغیانی اضافه کرد: اگر اولویت اول مردم کنترل تورم است که هست باید در این مجلس موتور کسری و تورم زایی خاموش شود و این امکان پذیر نیست جز با پایبندی به همین خطوط قرمز.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا