اقتصاد کلان

میرسلیم: لایحه بودجه ارائه شده تورم زاست

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: لایحه بودجه ارائه شده بیشتر جنبه تبلیغاتی و سیاسی داشته و در پایان سال آینده کشور را با مشکلات عدیده ای روبرو می کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی سید مصطفی میرسلیم در جریان جلسه صبح امروز (سه‌شنبه) علنی امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با اصلاحیه دولت بر لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ بیان کرد: بودجه هر کشور برای تنظیم مناسبات مالی و اقتصادی و رفع مشکلات اساسی کشور ارائه می شود بودجه ای که اکنون دولت به عنوان بودجه اصلاح شده دوباره به مجلس فرستاده است نسبت به بودجه قبلی تنها ۳ الی ۴ درصد تغییر داشته است و تنها به برخی از پیشنهادات کمیسیون تلفیق توجه کرده است.

وی در ادامه اظهار کرد: مشکل امروز کشور مساله اشتغال، رکود و تورم است که کمر مردم را شکسته است این بودجه هیچ کدام از مشکلات را حل نمی کند این بودجه بر مبنای هزینه ها نوشته شده و توجهی به واقعیت درآمدها ندارد. در بودجه فروش نفت روزانه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه پیش بینی شده است که با شرایط فعلی هیچ مناسبتی ندارد.

همچنین بخوانید

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت به اصلاح ساختاری بودجه توجهی نداشته است و درآمدهای مالیاتی آن طور که باید و شاید پیش‌بینی نشده است. زمانی که در بحث درآمدها با مشکل روبرو باشیم اما هزینه ها را افزایش دهیم قطعا با مشکل تورمی در جامعه روبرو خواهیم شد. جنبه سیاسی و تبلیغاتی در بودجه ارائه شده بسیار قوی است این بودجه مشابه سال ۱۳۹۶است و ما یادمان هست که در پایان سال ۱۳۹۶ با چه مشکلات تورمی روبرو شدیم.

وی در ادامه تاکید کرد: با تصویب این بودجه ما با تورم بزرگی در آخر سال آینده روبه‌رو خواهیم شد که فشار آن بر مردم وارد می شود. در کمیسیون تلفیق به دلار ۴۲۰۰ تومانی نقدهای جدی وارد شد اما دولت مجددا بر دلار ۴۲۰۰ تومانی اصرار داشته و این امر یعنی ویژه خواری ها همانند سال های گذشته ادامه یابد.

میرسلیم افزود: این بودجه فسادزاست و نباید اجازه دهیم تصویب شود نباید با گمان این که دولت پیشنهاداتی را که در کمیسیون تلفیق به تصویب خواهد رسید اجرایی می‌کند به کلیات بودجه رای دهیم چرا که دولت کار خود را خواهد کرد و دست ما بسته خواهد ماند. باید واقع‌بینانه با بودجه برخورد کنیم و کلیات آن را رد کنیم بودجه چند دوازدهم بر مشکلات کشور نمی‌افزاید اما این بودجه بیشتر برای بهره‌برداری سیاسی و تبلیغاتی است و ما در پایان سال آینده با مشکلات عدیده ای روبرو خواهیم شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا