بین الملل

سفرهای هوایی در آمریکا در ۲۰۲۰ به پایین ترین رقم از ۱۹۸۴ رسید

همه‌گیری ویروس کرونا و وضع محدودیتهای سفر باعث شده سفرهای هوایی در آمریکا ۶۰.۱ درصد در ۲۰۲۰ کاهش یافته و به پایین‌ترین رقم از ۱۹۸۴ برسد.

 به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، وزارت حمل و نقل آمریکا اعلام کرد حمل و نقل مسافربری هوایی در این کشور ۶۰.۱ درصد در ۲۰۲۰ کاهش یافته و به پایین‌ترین رقم از ۱۹۸۴ رسیده که نتیجه سقوط تقاضا برای مسافرت های هوایی به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا بوده است.

 آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی.

همچنین بخوانید

  این وزارتخانه اعلام کرد به طور متوسط ۳۶۸ میلیون نفر سفر هوایی در ۲۰۲۰ صورت گرفته که پایین‌تر از ۹۲۲.۶ میلیون سفر ثبت شده در ۲۰۱۹ است. پایین ترین رقمی که برای سفرهای هوایی در آمریکا ثبت شده مربوط به ۱۹۸۴ و برابر با ۳۵۱.۶ میلیون سفر است.

 سفرهای هوایی در ماه دسامبر ۶۲ درصد کاهش یافت که تا حدی بیشتر از کاهش سفرها در ماه نوامبر بود. وزارت حمل و نقل آمریکا اعلام کرد سفرهای هوایی داخلی در آمریکا در کل سال گذشته میلادی ۵۸.۷ درصد کاهش یافته و سفرهای بین المللی به خاطر وضع محدودیتهای سفر در بسیاری از کشورها ۷۰.۴ درصد پایین آمده است.

 خطوط هوایی آمریکا یک گروه تجاری در صنعت هوانوردی آمریکاست که شرکت های هواپیمایی امریکن ایرلاینز، دلتا ایرلاینز، یونایتد ایرلاینز، ساوت وست ایرلاینز و برخی شرکت‌های دیگر را در بر می‌گیرد. طبق گزارش این گروه، ۹ شرکت هواپیمایی بزرگ آمریکا ۴۶ میلیارد دلار در ۲۰۲۰ از دست داده اند. این گروه همچنین اعلام کرد تعداد سفرهای هوایی احتمالاً تا ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ به سطح قبل از بحران کرونا بازنمی‌گردد.

 شهروندان آمریکایی هنوز هم اجازه سفر به اکثر مناطق اروپا و سایر کشورها را ندارند و سفرهای تجاری شدیداً کاهش یافته است. تعداد پروازهای انجام شده در آمریکا ۴۵ درصد پایین آمده است.

 انتهای پیام/۴۱

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا