بین الملل

ریکاوری اقتصاد هند شتاب می‌گیرد

ریکاوری اقتصادی هند از بحران کرونا سرعت گرفته و تا سال آینده تکمیل خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود اقتصاد هند در سال مالی ۲۰۲۲ با رشد ۱۰ درصدی روبرو شود.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، مؤسسه اعتباردهی اس‌اندپی گلوبال اعلام کرد ریکاوری اقتصادی هند از بحران کرونا سرعت گرفته و تا سال آینده تکمیل خواهد شد. این مؤسسه پیش‌بینی کرد اقتصاد هند در سال مالی ۲۰۲۲ با رشد ۱۰ درصدی روبرو شود.

این آژانس رتبه‌دهی مالی و اعتباری در گزارش جدید خود در مورد هند نوشت: عملکرد خوب بخش کشاورزی در کنار افت منحنی شیوع کرونا و افزایش هزینه‌کردها و سرمایه‌گذاری‌های دولتی از اقتصاد هند حمایت می‌کنند.

انتظار می‌رود در سال مالی ۲۰۲۱ که در ۳۱ مارس به پایان می‌رسد اقتصاد هند ۷.۷ درصد آب برود.

اس‌اندپی گلوبال در گزارش خود می‌نویسد: سرعت بالای ریکاوری اقتصاد هند از بحران ویروس کرونا نکات مهمی برای رتبه‌دهی اعتباری این کشور توسط اس‌اندپی به ما نشان داد. این روند حاکی از پایداری موقعیت مالی و پولی دولت می‌باشد.

هدف کسری بودجه هند برای سال مالی آینده ۶.۸ درصد تولید ناخالص داخلی است که این از سطح قبل از پاندمی بالاتر است. اس‌اندپی تخمین می‌زند که هند حدود ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را در مقایسه با مسیری که قبل از پاندمی برای این کشور در سال مالی ۲۰۲۲ پیش‌بینی شده بود، از دست بدهد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا