بین الملل

چین بالاتر از آمریکا بزرگترین شریک تجاری اروپا در ۲۰۲۰ شد

چین در سال گذشته به تنها کشوری تبدیل شد که هم صادرات و هم واردات خود را با اتحادیه اروپا افزایش داده است. این کشور با پشت سر گذاشتن آمریکا به بزرگترین شریک تجاری این اتحادیه تبدیل شد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، چین در سال گذشته به تنها کشوری تبدیل شد که هم صادرات و هم واردات خود را با اتحادیه اروپا افزایش داده است. این کشور با پشت سر گذاشتن آمریکا به بزرگترین شریک تجاری این اتحادیه تبدیل شد.

طبق داده‌های جدید یوروسَت، اداره آمار اتحادیه اروپا، واردات ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا از چین در سال ۲۰۲۰ به ۳۸۳.۵ میلیارد یورو (معادل ۴۶۵.۶ میلیارد دلار) رسید که نسبت به سال قبل ۵.۶ درصد جهش داشت.

همچین طبق این داده‌ها صادرات اتحادیه اروپا به چین ۲.۲ درصد در سال ۲۰۲۰ جهش کرده و به ۲۰۲.۵ میلیارد یورو (معادل ۲۴۵.۹ میلیارد دلار) رسیده است.

در همین زمان تجارت با آمریکا که در طول تاریخ همیشه بزرگترین شریک تجاری اتحادیه اروپا بود با افت قابل‌توجهی همراه بود. در سال ۲۰۲۰ واردات اروپا از آمریکا بیش از ۱۳ درصد و صادرات این اتحادیه به آمریکا بیش از ۸ درصد سقوط کرد. در نتیجه این سقوط چین جایگاه بزرگترین شریک تجاری اتحادیه اروپا را از آمریکا ربود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا