امور زیربناییتعاون و اشتغال

صعود ۲۶ پله‌ای شاخص کارآفرینی در کشور

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از صعود ۲۶ پله ای رتبه ایران در شاخص کارآفرینی در بین سال‌های ۹۲ تا ۹۸ خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری گفت: بهبود شاخص‌های اقتصادی با نگرش اقتصاد مقاومتی، از مهمترین اهداف این سیاست‌ است که از سوی رهبر معظم انقلاب تبیین شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خصوصیت مهم سند اقتصاد مقاومتی را که رویکرد جهادی دارد، انعطاف پذیری در فعالیت اقتصادی، فرصت‌سازی، مولد بودن، درون‌زا بودن، درونگرایی و پیشرو در برونگرایی دانست که همه این خصوصیات در امر کارآفرینی و نگاه کارآفرینان نهفته است‌.

وی تاکید کرد: کارآفرینان خلاق نقش موثری در توسعه اقتصادی دارند و این کارآفرینان هستند که رقابت را معنا می‌بخشند و ایجاد اشتغال را از اهداف مهم خود می دانند بنابراین کارآفرینی برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد.

شریعتمداری گذر از اقتصاد متکی بر منابع و وصول به اقتصاد دانش بنیان را از طریق تشویق کارآفرینان امکانپذیر دانست و تصریح کرد: اگر ما از این قشر حمایت نکنیم، اقتصاد سنتی خواهیم داشت .

وی بی توجهی به آینده بازار کار و حمایت نکردن از فعالیت های نوآور را نوعی بی تعهدی بیان کرد و گفت: حمایت از اقتصاد سنتی نیز از وظایف ماست اما ما باید برای آینده بازار کار نیز پایه‌گذاری کنیم و این از طریق حمایت از کارآفرینی خلاق و نوآور میسر می شود و بر این اساس نهادها و بنیادهای خصوصی و دولتی تاسیس شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تأسیس بنیاد فناوری نوین و بنیاد ملی توسعه محصولات دیجیتال اشاره کرد و گفت: این بنیادها نه تنها در سطح ملی بلکه بین المللی فعالیت خلاق و نوآوری داشته و ترویج، آموزش و حمایت از کارآفرینی خلاق و نوآورانه را برعهده دارد و مسیر ما را برای اشتغال جدید ریل‌گذاری می‌کند.

وی با بیان این که ایران در تولید محصولات دانشگاهی و خلق فرهیختگان توفیقات زیادی داشته است، از صعود ۲۶ پله ای رتبه ایران در شاخص کارآفرینی در بین سال‌های ۹۲ تا ۹۸ خبر داد.

شریعتمداری تصریح کرد: با تشکیل کانون های کارآفرینی در استان‌ها شرایطی را فراهم کردیم تا خانه‌های خلاق استانی با حضور نخبگان کارآفرین تشکیل شوند و اتاق فکری برای سیاست گذاری منطقه‌ای و محلی باشند و اشتغال و کارآفرینی توسعه یابد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا